Afgelopen zaterdag liep ik een kringloop winkel binnen en zoals gewoonlijk kijk ik of er horloges te vinden zijn.
Er hing een Ruhla tussen allemaal Quartz horloges en het eerste wat ik op de achterkant van deze Ruhla kon lezen was: “electronic”, dus ook Quartz dacht ik.
Het was erg druk in de winkel, het horloge liep en heb het dus maar meegenomen voor de gevraagde 3,00 euro.
Thuisgekomen heb ik het horloge meteen opgeborgen, want we waren “druk”.
Vanmorgen was Gerbert @M_Singer op bezoek en schoot me het Ruhla horloge te binnen. Gerbert zag meteen dat het geen Quartz horloge was, omdat de seconde wijzer sleept, dus besefte ik pas op dat moment dat ik een handwinder rijker was, leuk😊.
Het woord “electronic’ bleek onderdeel van het opschrift op de achterkant “electronically timed” te zijn.
De Ruhla ziet er goed uit en loopt tot nu toe te zien keurig. De kast is gemaakt van staal, zwart gelakt en onbeschadigd.
Diameter van het horloge is 35mm, de dial is gaaf en voorzien van “gouden” wijzers en indices.
Deze oude Ruhla uit GDR (Oost Duitsland DDR) is een leuke aanwinst voor m’n verzameling.
Mooie Ruhla. Eén van de laatste want hij heeft al het nieuwere logo. Zal dus ergens vlak voor of vlak na de Duitse eenwording geproduceerd zijn voordat Ruhla failliet ging.
Dank je wel, ik heb jouw mooie verslag over het bezoek aan het Ruhla museum gelezen, heel interessant. Het kan zijn dat wij deze zomer richting (oost) Duitsland gaan, dan probeer ik het museum ook te bezoeken, uiteraard met de Ruhla om de pols😊.
Dank je wel Gerbert, het was weer gezellig vanmorgen👍🏻