NA: duo Seiko’s spb083j1 en SPB081J1

Vandaag weer een ervaring rijker. 1,5 uur sturen naar het pittoreske Schagen. Afgesproken om twee prachtige Seiko’s op te halen. Gekocht als duo, ik kon niet kiezen en een mooie setprijs kunnen bedingen.
Aangekomen bij een mooi appartementencomplex zag het het er allemaal veelbelovend uit. Bij het juiste appartement aangekomen bleek het iets minder rooskleurig🙈 donker, vies hol… opletten geblazen…
Horloges bekeken, zagen er netjes uit! Doosjes en toebehoren schmutzig als het appartement.

Thuisgekomen alles eens bekijken en grondig schoonmaken; komen alle pennetjes uit de banden schuiven. Meneer heeft alle schakels losgehaald (ook de vaste schakels) en is overal het “hulsje” vergeten te gebruiken. Deze zitten er dus ook niet meer bij… (tips waar te verkrijgen zijn welkom) daarnaast de diver extensie van 1 band verbogen, daar moet dus ook een ander voor komen.
Ik heb met alle pennetjes en “hulsjes” 1 band goed kunnen krijgen, de ander ziet eruit als op de foto’s.
Meneer heeft er wel 6 schakels bijgestaan die überhaupt niet passen, dus waar die van zijn weet niemand…

Ik kan er met mijn boeren verstand niet bij, dat iemand zo omgaat met zulke toch wel kostbare horloges.

Al met al: super blij met de prachtige horloges, maar nog even op onderdelenjacht!

30 likes

Gefeliciteerd met de aanwinsten. Schitterende horloges. Jammer dat de banden incompleet blijken te zijn. Wellicht seiko dealer je kan helpen aan de hulsjes.

1 like

Kwestie van niet secuur zijn, niet weten hoe dingen werken of dingen niet kunnen en het toch proberen. Erg vervelend om te lezen. Het zou me overigens niks verbazen als het ook express gedaan kan zijn en hij de busjes gebruikt heeft in een ander horloge van hem.

Maar toch een 5 sterren ervaring achter gelaten? :open_mouth:

1 like

Dat zijn geen Seiko 5jes inderdaad! :slight_smile:
Wel toffe horloges; en die busjes zijn vast wel ergens te bestellen!

1 like

Dat was nog in de auto, vol euforie over de goede deal🙈

Nog steeds blij hoor, alleen even langs de Seiko dealer😉

1 like

Heb al een mailtje gestuurd naar de Seiko dealer in de buurt. Moet goedkomen!:grinning:

1 like

:ok_hand:t4: top aankopen, gefeliciteerd man :tada:

1 like

Die groene Seiko heb ik ook, in 2018 nieuw gekocht, was een limited edition, was volgens mij nieuw prijs 1100 euro

1 like

Moet wel eerlijk zeggen die busjes wel een dingetje zijn, zitten ook in m’n band van de astron. Ze vliegen er snel uit helaas voor iets dat zo noodzakelijk is voor de band.

1 like

De hulsjes stellen idd weinig voor. Bij hergebruik moet je ze licht ovaal “knijpen” om te zorgen dat ze weer genoeg klemmen.

1 like

2018 stuks voor de spb081 met pcl band en 1000 stuks voor de sbdc059 Japan versie zonder pcl.

1 like

Eeuh pcl?:innocent:

1 like

Gepolijste centerlinks :wink:

Zo te zien heeft jouw band gepolijste links, de mijne heeft geborstelde.

2 likes

Inderdaad

1 like

Gefeliciteerd en veel plezier met beide aanwinsten!

1 like

Dat zijn 2 prachtige horloges die je gekocht hebt! Zelf heb ik de SPB077 en dat is het horloge die het meeste draagtijd krijgt. Afwerking en draagcomfort zijn subliem. Ook draag ik hem nog weleens op een rubberband van de MM300, ook echt een aanrader mocht het niet lukken met de stalen band.

1 like

Thanks voor de tip! Heb bij de blauwe ook de rubberband erbij.

1 like

Ah, hahaha. Die van mij heeft ook gepolijste centerlinks, dus dan is het niet de JDM versie als ik het goed begrijp.

De geborstelde links zijn van de blauwe variant!

Beide erg mooi. Veel draagplezier.

1 like

Probeer juwelier Kremer in Emmen en vraag naar Daniel. Heeft mij ook geholpen met iets ( minder ingrijpend )/dergelijks.

1 like