NA: Duur leergeld en vintage Seamaster 300 geweld

Circa 2.5e maand geleden kocht ik een hele gave Rolex Gmt-Master 1675, die mij vooral trok om zijn scherpe kast. Ik had m’n research gedaan en wist wat er niet origineel was en wat wel. Helaas kom ik er zo’n drie weken geleden achter dat ik toch niet van alles van vintage Rolex op de hoogte was.

De scherpe kast was niet zo gek, het bleek namelijk een service kast. Vanaf dat moment kon ik totaal niet meer genieten van de eerder zo beminde 1675 en moest die vertrekken, dit kreeg ik redelijk snel voor elkaar (via marktplaats nota bene, uiteraard eerlijk vermeld dat het om een service kast ging). Duur leergeld zogezegd maar van je fouten moet je leren.

Ik had mezelf voorgenomen rustig aan te doen nu, tot ik vorige week een Seamaster 300 tegen kom waar ik geen nee tegen kan zeggen.
Het patina op de wijzerplaat vond ik zo immens gaaf, ik moest hem hebben.

Weekje gepasseerd, en nu is die binnen, verkoper is de eigenaar van GLC Straps en die heeft er nog twee bandjes en een watch pouch bijgedaan wat altijd leuk is.

Eindelijk niet meer ergeren als ik naar m’n pols kijk maar gewoon genieten.

Genoeg gelul tijd voor plaatjes.

42 likes

WatchCo of een orri?

1 like

Een originele :thumbsup:

3 likes

Super! Veel draagplezier toegewenst met de SM300 :+1:

1 like

Helemaal mooi dan :slight_smile:

1 like

Mijn beste,

Prachtig!!
Een plausibel verhaal van een horloge-passionist ‘pur sang’!!
En er nu, lekker lang van blijven genieten.:+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Een misser is hoe goed je ook je best doet, nooit helemaal uit te sluiten. Die sm300 is een aardige pleister op de wond denk ik!

1 like

Mooi hoor! Nu genieten!

1 like

Mooi hoor, gave patina!

1 like

Prachtig patina op de wijzers , heel mooi horloge!

1 like

Dummievraag: wat is een servicekast, en in welke zin wijkt die af van een gewone kast?

2 likes

Een kast die ooit vervangen is bij een service, blijkbaar krijgen ze bij Rolex dan een serienummer in de 4.4 of 4.7 miljoen

En weer wat geleerd.
Degene die hem aan jou had verkocht, was vergeten dat te melden?

Correct :wink:

Gelukkig maar. SM 300 is veel mooier dan een 1675. :grinning:

2 likes

Dat is niet netjes, sprak hij eufemistisch.
En wanneer komt 'ie uit het ziekenhuis? :sunglasses:

Zodra ze die servicekast uit z’n dikke darm hebben kunnen krijgen

6 likes

:joy:!!

Heel mooi ik vind deze ook mooier dan de 1675 maar dat is dus echt persoonlijk

1 like

Dat is nog eens een fraai exemplaar - heel veel draagplezier en lekker banden swappen.

1 like