NA: Ebel 1911 Chrono

Heel erg mooi!Van Harte met deze prachtige aanwinst.

1 like

Mooi. Inderdaad nog een uit de goede tijd. Ze hebben ook wel andere uurwerken ingekocht zoals van girard perregaux

1 like

tompj, je hebt een zeer goede smaak, deze 1911 is een afgeleide van de Ebel Modular waarbij de research en test periode 5 jaar duurde en begin jaren 90 werd gelanceerd. Ik was eveneens gecharmeerd van het model en robuuste vormgeving waarbij de elegancy niet is verloren. Overigens aardig om te weten is dat Eugene Blum, de horlogemaker was en zijn vrouw Alice Levy de ontwerpster was van de modellen. Ook ik heb toen ik het kon betalen eind jaren 90 een modular aangeschaft, ik doe het dan ook niet meer weg, in de topic vintage horloges heb ik in begin dit jaar een foto geupload van mijn exemplaar. Ik draag het regelmatig en met plezier. Het is juist wat je schrijft dat het dragen comfortabel is, klopt, ik heb dezelfde ervaring. Leuk te zien dat er meer liefhebbers zijn van dit hele mooie horloge

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/3X/5/0/500b93788175ecba0055688f678f3b593bd000d4.JPG

4 likes

Ik heb vorig jaar een reparatie gedaan op een simpele ebel uit de jaren 50. Er was door een “horlogemaker” een verkeerde wisselrad ingezet en de wijzerstelling was dus niet meer mogelijk, het horloge had meer dan 25 jaar ongebruikt in een la gelegen. het onderdeel was nergens meer te vinden, ook in mijn reserve voorraad onderdelen niets te vinden. Na veel speurwerk en inschakelen van kenners heb ik het gevonden, en wat bleek het uurwerk waar op sommige onderdelen de naam ebel stond was een standaard Eberhard uurwerk, waarmee dus gezegd kan worden dat Ebel in die jaren zeker gebruik maakte van uurwerken van gerenommeerde collega manufacturen. Dus heren van het horlogeforum, die zelf reparaties uitvoeren, kijk bij het repareren van een oude ebel ook eens bij Eberhard voor een onderdeel wat nodig is…

1 like

Heel mooi Tom! Gefeliciteerd!

1 like

Een prachtig exemplaar ook!

Dat ziet er geweldig mooi uit gefeliciteerd met je aanwinst :thumbsup:

1 like

En vervolgens: Ebel heeft in 2012 de rechten op het maken van het caliber 137 verkocht aan Ulysse Nardin. Dat merk heeft daarmee een ‘eigen’ uurwerk in huis. Maakt ook duidelijk dat Ebel vanaf dat moment geen aspiraties meer had om manufacture uurwerken in haar horloges te stoppen.

Gefeliciteerd!
Voor mij toch ook wel een icoon.

1 like

Dank je! Dat heb ik ook met dit model.

Heel fraai en ooi in balans. Enkel de 4 en 8 hadden ze van mij van de wijzerplaat mogen laten.

1 like

Prachtig horloge, gefeliciteerd!!!

1 like

Hier nog een! Dit is de mijne: de versie vóór de Modulor nog met het El Primero uurwerk. Slechts weinigen weten dat het, ironisch genoeg, dit Ebel horloge is waaraan we het voorbestaan van dat uurwerk te danken hebben.

2 likes

Mooie aanwinst, eens iets heel anders dan wat normaal gezien regelmatig voorbij komt.
Ook interessant om de achtergrond te lezen van het kaliber dat ze erin stopten. Geniet!!

1 like

Mooie aanwinst veel draag en kijkplezier!!!

1 like

Erg mooi ook deze :+1:

1 like