NA: Ebel 1911 Chrono

Al sinds mijn studententijd (da’s even terug) ben ik gecharmeerd van de karakteristieke kastvorm van Ebel. Een aatal jaar geleden had ik er één, maar die vond ik wat te klein. Toen ik deze tegen kwam bij een juwelier in Duitsland heb ik toch maar toegehapt.

Dit model, uit 2007, was nagenoeg ongedragen. Het uurwerk heeft een complete service gehad bij Ebel. Hij is werkelijk als nieuw. Ik heb er dan ook 3 jaar garantie op gekregen.

Nu is Ebel, na een roerige historie, op dit moment vooral in het ‘middensegment’ actief. Deugdelijke horloges met standaard automatische uurwerken of kwarts. De kenners weten echter dat Ebel in haar chronografen ooit Zenith’s El Primero uurwerk gebruikte en daarna een in-house geproduceerd uurwerk. Uit die laatste periode stamt deze. ‘Zo maken ze ze niet meer.’

Hij draagt, vooral vanwege de zeer flexibele band, zeer comfortabel. Kast is mooi dun en met 40mm voor mijn pols optimaal.

Hier de eerste plaatjes:

36 likes

Gefelcitieerd met de aanwinst! Heeft hij ook een kijkvenster aan de achterkant? Ik ben wel benieuwd naar het uurwerk :smile:

1 like

Mooi horloge van een zeer gerenomeerd merk. Veel draagplezier.
Groet. Richard.

1 like

Tsja, ik ken het “probleem” :slight_smile:

Ten eerste, fraaie klok, geweldig uurwerk, gefeliciteerd.

Zelf heb ik een jaar of tien een E-type chrono gehad, geweldige afwerking en die band was werkelijk prachtig en comfortabel. Dat uurwerk heeft altijd uiterst precies gelopen.

Maarrrr, het is Ebel gewoonweg nooit gelukt modellen te produceren die bij een groot publiek in de smaak vielen, altijd die “eighties/nineties” look die velen al lang achter zich gelaten hadden.

Gewoon houden en van genieten zou ik zeggen.

2 likes

Beetje weinig licht…snapshot…

En een gejat plaatje:

9 likes

Mijn beste,

Een goed verhaal, mooie foto’s en een sprankelende nieuwe aanwinst!!
Ik wens je er een aangename tijd mee!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

2 likes

Ontzettend gave aanwinst man! Memory lane!! Geniet ervan.

2 likes

Sjiek en een heel bijzonder horloge die je weinig ziet!
Veel draagplezier!!! :sunglasses:

1 like

Mooie aanwinst!

1 like

Heel mooi en sjiek. En sportief tegelijk. Geniet ervan, erg gave aanwinst.

1 like

Heel mooi, gefeliciteerd!

1 like

Prachtig, geniet ervan

1 like

Mooie kastvorm :+1:

1 like

Eindelijk een Ebel die mij kan bekoren :+1:

Ik wilde nog even door hun huidige collectie bladeren maar ebel.com is een zeer minimalistische “site” :smirk:

1 like

Die website kan ik helemaal niet vinden! Bizar…

Het merk maakt echt niet meer van dit soort horloges helaas. De ontwerpen lijken er nog wel in grote lijnen op, maar de kwaliteit is echt van een andere orde. Prijspeil ook trouwens.

www.ebel.com :grin:

Mooie aanwinst!
En weer een Chrono erbij is prima

1 like

Dank je Remco!
Is inderdaad ruimte voor. Ik denk er namelijk over om mijn Junghans Max Bill chrono te laten gaan…

1 like

Fraai! Als ik mij niet vergis een caliber 137 :ok_hand:

1 like

Klopt!

1 like