NA Ebel 1911

Het is jaren geleden dat ik hier een topic heb geschreven. Destijds was ik erg tevreden met mijn kleine collectie horloges, vooral van het mooie merk Longines. Ik was (en ben nog steeds) vooral trots op mijn Longines Skindiver. Een beetje een vreemde eend in de bijt, en commercieel gezien niet echt een succes voor het merk uit St. Imier.

Na enkele jaren zonder nieuwe aankopen en flink sparen vond ik dat het tijd was voor een nieuw horloge.

Hier op het forum heb ik veel rondgekeken, waarbij talloze merken en modellen door mijn hoofd zijn gegaan. Een vintage Piaget? Een Cartier Quartz? Of toch een Omega of Rolex? Die laatste is wat waardevaster, en ik volg het groene gedeelte van het forum met veel interesse.

Toch is het uiteindelijk iets heel anders geworden: een merk waar ik al jaren enthousiast over ben. Ebel. Jaren geleden heb ik een model uit de jaren '90 cadeau gedaan aan mijn moeder. Sindsdien heb ik veel tijd besteed aan het inlezen over het merk, en dat maakte me alleen maar enthousiaster.

De afgelopen maanden heb ik online veel gezocht naar oudere modellen van Ebel met een eigen uurwerk. Vooral de 1911 BTR sprak me erg aan. Maar bij toeval zag ik deze week bij de plaatselijke juwelier een nieuwe versie van dit model. Ik wist dat hier een ‘simpel’ Sellita-uurwerk in zat, maar toch ben ik samen met mijn vriendin naar binnen gestapt om het te passen. Lang verhaal kort: ik heb het horloge meteen gekocht. Ik ben ontzettend trots dat ik zo’n prachtig afgewerkt horloge mag dragen. Bovendien vind ik het erg leuk dat ik naast mijn Skindiver nóg een vreemde eend in de bijt aan mijn collectie heb toegevoegd.

Ik denk dat jullie me wat vaker tegen zullen komen in het Ebel Only-topic. Hopelijk zijn daar ook de nieuwste modellen welkom. :wink:

87 likes

Gefeliciteerd

1 like

Gefeliciteerd,heel mooie Ebel :+1:

1 like

dat mag je zeker zijn,
draag hem met plezier

1 like

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee

1 like

Gefeliciteerd met de aanwinst!

1 like

Tof! Ebel is cool. Proficiat :slight_smile:

1 like

Heel mooi :+1: veel plezier ermee.

1 like

Ebel, mooi merk!
Gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd, da’s een mooie Ebel, veel plezier ermee :ok_hand:

1 like

Zeer fraaie Ebel! :ok_hand:t2: Goeie keuze :+1:t2:

1 like

Heel geslaagd! Gefeliciteerd!

1 like

Erg mooi!

1 like

Erg mooi, gefeliciteerd met deze mooie Ebel😍
Sinds kort heb ik zelf ook een Ebel in de collectie en ben aangenaam verrast.
Veel plezier ervan👍

1 like

Gefeliciteerd met je NA :ok_hand:

1 like

Dank allemaal! Altijd leuk om positieve reacties te lezen!

Gefeliciteerd :ok_hand:t2:

1 like

Vreemde eend in de bijt, maar wel lekker :yum:
Gefeliciteerd met je mooie chrono als NA

1 like

Gave Ebel, gefeliciteerd! :ok_hand:

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd!!
Een grandioze aanwinst.
Ziet er formidabel uit.

Ik wens je er een sportieve tijd mee.:watch: