NA: Ebel Sport Classic Chronograph "Miami Vice"

Die is echt te gek! De volgouden wave bracelet heeft daarbij een iets rondere afwerking. Op onderstaande foto’s goed te zien (bron: WatchBrothersLondon).

Betreft overigens referentie 81349014001
Waarbij:
8 staat voor de geelgouden kast
134 voor het uurwerk
901 voor het kastmodel
40 voor de gouden waveband
En 01 voor de witte plaat met zwart gelakte indexen.

9 likes

een prachtig exemplaar :ok_hand:
draag hem met plezier

1 like

Gaaf horloge en mooi stukje tekst!

1 like

Prachtig. Ik heb normaliter weinig op met de meeste chrono’s maar deze vind ik altijd geweldig om te zien.

1 like

Gefeliciteerd met je aankoop! Prima exemplaar van een iconisch (en zeer ondergewaardeerd) horloge. Zal bij mij niet snel de collectie verlaten.

Ik weet dat @ronp blij is dat je de juiste benaming “sport classic chrono” gebruikt :wink:

Hier valt over te twisten, zullen we maar zeggen. Er is wel een interessant topic over geschreven op een ander forum: Tracing the roots of the Ebel 137 (Lemania, Omega, Tissot, Breguet, UN content)

1 like

1 like

:slightly_smiling_face: Sport Classic Chrono, de enige juiste naam :slightly_smiling_face:

Het in de latere 1911 Chrono gebruikte uurwerk Caliber 137 was een zgn eigen uurwerk maar in de basis inderdaad een Lemania.

2 likes

Erg mooi! Voorheen altijd een kleine afkeer gehad van de 80s en 90s horloges met de afgeronde kasten en bracelets (zoals tag heuer sport elegance).
Maar deze is en blijft in dat opzicht uitzonderelijk mooi :heart_eyes:

1 like

Gefeliciteerd met je NA, flinke zoektocht geweest maar dan heb je ook wat!

1 like

Prachtige NA, gefeliciteerd.
Zeer verfijnd en mooi :ok_hand:

1 like

Heel cool! Van harte

1 like

Gefeliciteerd met deze prachtige, historierijke aanwinst!

Bedankt voor het interessante en enthousiaste “nieuwe aanwinst” verhaal.

1 like

Heel gaaf deze Ebel! Zonde dat je ze zo weinig ziet want het is een prachtig merk. Geniet ervan :smiley:

1 like

Dit zit nu bij het lezen van je NA in mijn hoofd:

Proficiat!

1 like

Mooi verhaal, en mooie Ebel :ok_hand:

1 like

Klassieker.
Geniet ervan.

1 like

Geniet ervan :+1:

1 like

Heel mooie Ebel. Gefeliciteerd met je NA. Veel plezier ermee.

1 like

Gefeliciteerd met je mooie Ebel, en bedankt voor het interessant stukje leesvoer! :hugs::pray:

1 like

Opvallend hoe bedrieglijk het formaat van een horloge op papier in werkelijkheid kan zijn; zie hier de Ebel naast een 36mm Daydate en de 40mm GMT master.

De Ebel draagt veel slanker en is ook de meest platte van de 3. De witte plaat zorgt er overigens prima voor dat hij zeker niet klein oogt :relieved:

8 likes