NA: echo/neutra Cortina 1956 GMT

Al maanden, nee jaren, was ik aan het dubben en rondkijken voor een GMT. Ik ben door het jaar heen verschillende keren in andere tijdszones. Iphone werkt dan natuurlijk het makkelijkst. Maar als horlogeliefhebber wil je dan toch wel een GMT.

Maar wat dan?

Na een hele poos Youtuben en lezen had ik een shortlist waartussen ik nog geen keuze gemaakt had. Onder andere op het lijstje: Christopher Ward C36 Sealander GMT, Traska Venturer v4, stiekem wellicht ook wel een van de gekke Greenlabel WMT GMT’s. En deze.

Een poosje lang verschillende marktplaatsen in de gaten gehouden tot er iets voor een juiste prijs in goede conditie langs zou komen van die shortlist. Geen haast. Echt nodig heb je een GMT niet. Maar leuk is het wel. Zeker toen er op Vinted (of all places) ineens een op dook voor een wel heel goede prijs. Trekker overgehaald.

De echo/neutra Cortina 1956 GMT. Italiaans design, Swiss Made. Zie je verdomd weinig over.

Echt een onderscheidend design, zeker in deze melkwitte uitvoering. Gave typografie, mooie bezel. Rode accenten zijn fantastisch. Paar (iPhone)-macros:

Specs:
40 mm kast
46 mm lug to lug
12 mm dik
100m waterdicht
Soprod C125 GMT

Keurige stalen band met duikersextensie. Kast is schitterend afgewerkt met mooie borsteling en gepolijste accenten. Het is een ‘caller’ GMT. Via Nivada heb ik al kennis gemaakt met Soprod-uurwerken en ben daar tot dusver niet in teleurgesteld.

Bijkomende factor: sinds een paar weken is dit model bij echo/neutra discontinued. Nieuw aankopen was sowieso niet meer te doen geweest.

Ik ben blij.

69 likes

Tof! Echo neutra maakt mooie horloges :ok_hand: geniet er van

1 like

Wat een mooi ding!
Heerlijke classic vibes en mooie afwerking zeg! :+1:

1 like

Wat een mooi ding. :ok_hand: Heb de naam wel eens voorbij zien komen maar ken het merk niet echt. Eens in gaan verdiepen. Gefeliciteerd!

1 like

Prachtig! Veel draagplezier!

1 like

Ga je me nou dingen aan praten over mijn NA? :stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye:

Nee mij stoort dit niet. Vind wel het uiteinde van de secondewijzer erg gaaf. Heel Oostenrijks :wink:

5 likes

Mooi hoor :slight_smile: originele keuze . Ik ben al tijdje aan het twijfelen over een 1956 Chrono met champagne van ze.

Veel draagplezier

2 likes

Nou inderdaad. Dat terwijl deze topper wat mij betreft best wel wat aandacht mag hebben. Ik vind 'm best wel tof, erg tof. :star_struck:

Van herte met deze fraaie aanwinst & veel draagplezier!

1 like

Erg mooi. Gefeliciteerd. Heel veel plezier ermee.

1 like

Heel toffe aanwinst :ok_hand: veel draagplezier gewenst.

1 like

Echo Neutra is cool :sunglasses:
Gefeliciteerd met deze hele toffe gmt als NA

1 like

Mooie aanwinst, veel draagplezier!

1 like

alweer een prachtig horloge,
draag hem met plezier

1 like

Die is erg gaaf, maar vind ik ook wel wat druk.

Mooie aanwinst!

1 like

Oh, wat een gaaf ding zeg. Die detailfoto’s laten de schoonheid heel goed zien . Ik snap dat je er voor gevallen bent.
Bijzonder dat het merk niet bekend is (bij mij).

1 like

Mijn beste,

Chapeau.:ok_hand:
Mooie aanwinst hoor!!
Ik kan mij goed voorstellen dat je hier ontzettend blij mee bent.

Veel draagplezier dan ook met deze Mondiale Tijdgenoot. :globe_with_meridians:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi hoor, van harte!

1 like

Echo / neutra: mooie naam voor een héél mooi horloge. Gelukgewenst!

1 like

Prachtig :ok_hand:

1 like