NA: Echo/Neutra Cortina 1956

Aantal jaren geleden een Seiko Presage '60-style gekocht in zwart, maar om de een of andere reden daar toch uiteindelijk niet helemaal tevreden mee, dus die begin dit jaar ook weer verkocht. Ik heb ook de Seestern S435 met PT5000, en die is best leuk, maar toch ook wel duidelijk een imitatie van de skindivers van Wolbrook, Le Forban en Glashütte van eind jaren 60. En de “1” van de twaalf zit een haar van een kaal wijf lager dan de “2”, nauwelijks waarneembaar wellicht, maar toch, als je het wéét, dan blijf je het zien, en je er ook aan ergeren.
Honger (of moet ik zeggen, trek) naar een mooi zwart horloge bleef. Tijdje rondgecirkeld rond de Echo/Neutra Cortina (eerst lang geleden gespot in het groen en donkerrood), en uiteindelijk vorige week de knoop doorgehakt. Met de 5% “nieuwe klanten korting” was de metalen band praktisch gratis, dus die er bij gedaan. Die moet ik nog korter maken, dus voor nu even een milanese band aan de kast gezet, tenslotte ook Italiaans.
Mooi is de gelakte wijzerplaat (ik ben allergisch voor mat zwart) en de deels zwart gelakte wijzers, zodat het lijkt alsof ze zweven.

59 likes

Mooie aanwinst, veel plezier ermee!

1 like

Echo Neutra is :ok_hand:. Gefeliciteerd met deze leuke Italiaanse NA

1 like

Gefeliciteerd met deze aanwinst.

1 like

Mooie aanwinst, leuk merk👌veel draagplezier!

1 like

Tof horloge! Heel veel plezier ervan!

1 like

Leuk merk met prima designs in de prijsklasse. Hoe voelt het horloge aan? Solide of merk je speling op onderdelen?

1 like

Hele mooie aanwinst!!! Heb zelf de All Black van dit model. Enjoy!!!

1 like

Mijn beste,

Een prachtig horloge.
Fraaie band ook.
Gefeliciteerd!!

Ik wens je er een fijne tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :facepunch:t2:

1 like

Gefeliciteerd met deze toffe aanwinst.

1 like

mooi NA,
draag hem met plezier

1 like

Ik heb de band nog niet gebruikt, maar het voelde solide aan en goed in elkaar gezet. Zodra ik wat meer draagervaring heb opgedaan, kom ik er bij je op terug.

1 like

Gefeliciteerd !
Leuk mijn geboortejaar staat erop.

1 like

Nog wat foto’s met een Barton-bandje. Na een dagje dragen doet 'ie +4 seconden per dag (Sellita SW200)

2 likes

Ja gaaf! Ben benieuwd hoe die op staal draagt! Foto?

1 like

Mooie NA! Ik ben meestal niet zo van de pijlwijzers (telt het als Broad Arrow?), zeker zoals Wolbrook die gebruikt, maar deze vind ik erg gaaf. Heel veel draag plezier.

PS is die kroon zo lang of heb je hem uitgetrokken voor de foto’s?

1 like

Nee, 't is echt wel een bescheiden pijltje, echt wel een verschil met de Wolbrook (die heb ik ook, in het groen).

Dat wordt na de vakantie dan, hij zit nog in het cellofaan

1 like

Gefeliciteerd, leuk horloge!
De witte chrono staat hier op het lijstje.

1 like