NA: "ED1963" Chinese chrono

Gistermiddag aangekomen, en sindsdien continu gedragen (behalve 's nachts). Mijn Seagull 1963 “ED1963” horloge, door Eddy Tse van o.a. Watchuseek. Ik heb bewust niet gekozen voor een Panda, en wel voor plexiglas, om een beetje dicht bij de (één van de) originele “1963” chrono te blijven.

Als concessie aan de originaliteit heb ik wel gekozen voor de zichtbodem. Het is te leuk om het uurwerk te kunnen zien, met name bij het starten, stoppen en resetten van de chrono.

Nu zit de bijgeleverde leren band er nog op, maar ik denk dat ik die ga vervangen. Niet door een NATO, want dan zie je het uurwerk niet meer natuurlijk.

Overigens kwam de ED1963 in een nette bordeauxrode box, met een papieren omdoosje, en stevig verpakt (met bubbeltjesplastic) in een forse kartonnen doos. Jammer dat de douane ook wat mee wilde pikken (of eigenlijk vooral jammer dat de additionele kosten van PostNL zo hoog zijn, temeer omdat ze mij niet eens fatsoenlijk konden informeren dat er een pakketje voor me was!!) maar dat risico loop je altijd van buiten de EU natuurlijk.

Per saldo ben ik met het horloge heel tevreden :smiley: Vandaag zit hij weer om de pols natuurlijk. En dat PostNL niet meer het oude betrouwbare postbedrijf is van weleer, dat is ook geen nieuws :wink:

20 likes

Leuke aanwinst. In de basis een prima caliber en er zijn er best al aardig wat binnen het forum.
Veel draag en kijkplezier!

1 like

Mijn beste,

Magnifiek hoor!!
Het enthousiasme straalt er vanaf!!
Veel draag plezier met deze glorierijke Seagull.

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Ik vind het echt leuk ding. Heerlijk retro!

En aan de pols (zwarte overhemd hoefde maar even aan, dus de clash met het bruine bandje was maar kortdurend :wink: )