Net binnen gekomen en ik moet zeggen dat het een beetje als kerstdag voelt. Alhoewel het februari is en er een mooi voorjaarszonnetje schijnt. Ik had deze al een half jaar op mijn verlanglijstje staan.
In de aanloop naar dit horloge heb ik een Armani AR0593 gekocht omdat deze qua uiterlijk en afmeting veel overeenkomsten hebben. Dit doe ik wel vaker, gewoon om te weten of ik het horloge gua looks prettig vind. Qua feel is het niet met elkaar te vergelijken.
De band ingesteld en gelijk om de pols gedaan.
Het is altijd eventjes afwachten, maar WoW… het voelt goed, de click is er ook echt meteen.
Onder de motorkap spint de Edox Caliber 011 (Valjoux 7750). Uurwerk is backing en heeft een gangreserve van 40 uur. Verder zitten de zaken er op die je mag verwachten, saffierglas en een bijzonder prettige band. De kast is zeer mooi afgewerkt met een mix van gepolijst metaal en PVD zwarte accenten.
De doos opengeklapt en de alles is netjes beschermd. Er zit zelfs een extra nieuwe band bij.
Eigenlijk is alles wel bijzonder mooi afgewerkt en is echt op kleine details gelet. Alles sluit heel mooi op elkaar aan. De sluiting voelt lekker solide aan en is mooi bewerkt.
De buckle is voorzien van het Edox logo
De achterzijde heeft een zichtbodem.
In ieder geval is het eerste begin goed, veel draagcomfort, goed gewicht en prettige afmetingen. Ik vermoed dat deze een vaste plek in de collectie gaat krijgen.