Hallo iedereen.
Na een ganse tijd geen vintage aangeschaft te hebben, begon het toch weer te kriebelen.
Ik had nog geen echte handwinder in de collectie, dus dat leek wel leuk als uitgangspunt op de zoektocht.
Zodoende op zoek gegaan, maar het was een beetje terugkomen van een kale kermis in het begin. Binnen het budget vond ik alleen afgeragd spul met een teveel aan patina naar mijn goesting, en als er dan eens iets voorbijkwam dat me interesseerde was het te duur.
Tot opeens vorige week bovengenoemd horloge mijn pad kruiste.
@Jurgen, je weet wel die terminator, euhm moderator die hier rondwaart, bood een near mint Edox Delfin aan met een Unitas 6425 handwinder aan boord. Al snel was de deal beklonken en een uurtje geleden kon ik deze ophalen bij het Kiala punt in de buurt.
Mooi hoor! Geen plekje te zien op de wijzerplaat, enkele haarlijntjes en een klein putje op de rand van de kast, niet slecht voor een 45-plusser…
Heerlijk rond de pols deze, valt ook absoluut niet klein voor een vintage.
De kast met de fabrieksfinish in volle glorie.
De dolfijn:
Jurgen wist te melden dat deze hoogstwaarschijnlijk uit begin jaren '70 komt, ik gok meer op tweede helft jaren zestig. Helaas moeilijk uit te maken daar het horloge enkel een referentie heeft en geen serienummer. Onbegrijpelijk voor mij is ook de WR van 20bar, in die tijd, zonder schroefkroon? Ga dit toch eens moeten uitzoeken, tenzij iemand hier iets meer weet over te vertellen.
My first Edox bij een My first Sony van een babyboomer
Bedankt voor het lezen!