NA een 70’s alarm horloge

Ben bang dat ik naast het welbekende horlogevirus nu ook ben aangestoken met het 60’s en 70’s Seiko virus. Vandaag een fraaie Seiko Bell-Matic opgehaald uit mei 1977. Behalve een kras op het plexiglas ziet het horloge er fraai uit en werkt het alarm naar behoren.

Bovendien is het erg fijn om op het net bevestigd te zien dat de 4006-6040 zoals op de case is aangegeven correspondeert met de 4006-6061 op de dial zoals onderstaand schema aangeeft.

Op naar de volgende :grinning:

22 likes

Mooi, mooi, veel draagplezier :wink:

1 like

Leuke horloges die Bell-Matics! Veel plezier er mee.

1 like

Leuke vondst! Staat ook op mijn wenslijst.

1 like

Erg leuk, heb er nog nooit een Bell-Matic in het echt gezien.
Veel ringel-plezier!

1 like

Duidelijk nog nooit een bell-matic in het echt gezien :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Hahah, idd niet echt een passende omschrijving.
Heb wel de filmpjes gezien en zelf twee alarm-horloges.

1 like

Mijn beste,

Ziet er verfrissend uit voor zijn leeftijd!!
Goed hoor!!
Ik wens je er een sportieve tijd mee!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Qua naam hebben ze dat bij Vulcain een stuk beter bekeken. Heb jij een cricket?

2 likes

Mooi horloge, veel draagplezier.
En dat geluid tsja, net een oude handopdraai wekker :grinning:

Hierbij een plaatje van mijne

5 likes

Yep, één van de eerste met dichte achterkant. Moet wel zeggen dat een Bell-Matic een stuk beter klinkt. Daarnaast een GP.

Laten we verder dit topic van TS niet kapen. :wink:

1 like

Mooie aanwinst. :+1:

1 like

Fijne aanwinst, ziet er nog perfect uit met het alarm in de ambtenaar stand :grinning:

Geniet er van :+1:

1 like

Leuke aanwinst! Groeten van z’n oudere broer (1972) :grinning:

1 like

Hier ook een Bell-Matic, maar is defect. Aangezien het uurwerk blijkbaar erg ingewikkeld is, is reparatie duurder dan de waarde. Kortom, total loss. Alleen om die reden, zal ik geen andere Bell-matci meer kopen, ondanks dat het mooie modellen zijn.:disappointed:

1 like