NA: een "antieke" Junghans

Vroeger thuis - ik heb het over de jaren '50, begin '60 van de vorige eeuw - droeg mijn vader alrijd een Junghans horloge, een handopwinder. Dat heeft hij gedragen tot een dag voor zijn overlijden in 1989, toen het plotseling de geest gaf terwijl hij in het ziekenhuis lag. Hij was er al slecht aan toe maar wilde persé toch nog een ander horloge. Ik heb toen een simpele Casio voor hem gekocht. Die heb ik nog steeds, maar ik wilde ook graag een Junghans die leek op het horloge dat ik hem van kinds af aan heb zien dragen.

Die Junghans - althans eentje die er veel op lijkt - vond ik onlangs bij toeval op MP, en wel deze:

Die heb ik besteld en vanochtend kwam DHL die netjes langs brengen. Ben er erg blij mee.
Het was een head-only, dus ik moet er nog een bandje bij versieren. Mijn vader droeg hem met een zilverkleurige Fixoflex band, dus die moet er nog bij gevonden worden. Maar dat gaat vast wel lukken.
Als hij compleet is laat hem hier nog wel een keer zien.

15 likes

Gefeliciteerd! :+1:t2:

Zoiets hoort daar echt bij :+1:t2: gefeliciteerd met je aanwinst.

Mooie herinneringen…

Mooi sentiment en een mooie Junghans. Wat voor een fixoflex zoek je? Veel keus is beschikbaar.

Mooie en leuke Junghans! Wel een beetje :radioactive: denk ik.

nostalgie en herinnerringen zijn dikwijls een goede drijfveer
ook ik heb zo’n soortgelijk verhaal en ook mijn vader droeg zijn horloge met een fixoflex band (was wel een ander merk)
ik begrijp dan ook dat je met deze zeer blij bent,
draag hem met plezier

Dat is nog de vraag. Vanavond eens kijken of ik er de krant bij kan lezen :wink:
Maar ik ben sowieso niet van plan om hem open te maken. Hij loopt voorzover ik het nu kan beoordelen perfect, dus geen noodzaak voor werkzaamheden.

1 like

Wat mooi dat je dit horloge hebt kunnen vinden. Geniet ervan!

Mooie aanwinst.

Mooi zo, veel draagplezier hij zal je dagen kleur geven met de herinneringen.

Hele leuke aankoop en…fixoflex banden, dat roept ook bij herinneringen een mijn vaders horloges op.