Bij voorbaat mijn excuses voor de lange intro. Ik dacht dat het leuk was jullie mee te nemen in mijn gedachtegang en historie. Alle foto’s zijn daadwerkelijk van mij.
Het begon al vroeg met mijn liefde voor horloges. Toen ik op mijn 16e verjaardag een Seiko Kinetic van mijn ouders kreeg was het hek van de dam.
Na mijn eerste krantenwijk kocht ik op mijn 18e een Oris F1 en sindsdien is het bergafwaarts/opwaarts gegaan met me.
Ik ben een groot fan van Rolexen en een Datejust 36mm was vervolgens de eerste. Ik wilde wat sportievers dus een GMT Master 2 16710 was de volgende in 2004.
Vervolgens begon ik me meer te richten op horloges die wat minder gewoon waren (toen). Het werden een AP 15202 (de Jumbo, verkocht toen hij zo belachelijk duur werd), vervolgens een Cartier Santos Galbee en Omega Constellation.
Tussendoor had ik ook nog een rose-gouden IWC Portugueser 8-days gekocht. Deze heb ik snel weer verkocht omdat ik hem te groot vond.
Na me vervolgens verdiept te hebben in de Japanse uurwerken, besloot ik mijn eerste Grand Seiko te kopen in Japan via Buyee. Een prachtig horloge.
Tegelijkertijd kocht een collega van mij een monsterlijke 45mm grote Hublot. Wat een verschrikkelijk ding. Zoals jullie tot nu toe kunnen lezen heb ik een redelijk generieke en klassieke horlogesmaak en riep ik dan ook vaak, net als vele anderen hier, “fuck Hublot”.
Tot ik in Zwitserland een reclame zag van de nieuwe lijn “kleinere” Hublots waar ik wel meer van wilde weten.
Ik ging naar de Boutique in de PC Hooftstraat en werd gelijk geholpen. Wat een heerlijke sfeer en aardige mensen. Ik kreeg een glaasje champagne en in alle rust mocht ik horloges passen. Ze hadden zelfs horloges op voorraad! Wat een verademing vergeleken met de Rolex boutique.
Mijn vermoeden werd bevestigd, ik was verliefd geworden op de Hublot 38mm. Volgens mij is deze ooit gepresenteerd als unisex horloge (voor vrouwen dus), maar voor mij was hij perfect. Een soort jaren 80 vintage vibe in een nieuw titanium hoesje.
Het ontbreken van een in-house movement beviel me niet echt, maar als ik een goedkope(re) kom vinden online, dan zou ik daar wel over heen willen stappen. Tenslotte, er zitten ook ingekochte uurwerken in oude Daytona’s . En voor een quartz Patek betaal je tegenwoordig ook EUR 25k.
Toen ben ik online gaan speuren en was ik verbaasd over de vriendelijke prijzen. Uiteindelijk is het deze geworden! Niet schreeuwerig, simpel door zijn eenvoud, een vintage vibe door het titanium met rubber te combineren… maar wel een Hublot!