Naast horloges is BBQ een andere uit de hand gelopen hobby van mij.
Niet alleen een mooi-weer grillen, maar meer als;
“het is altijd weer voor een BBQ, alleen niet altijd om het ook buiten te eten”.
Zo heb ik ook niet alleen een kogelBBQ staan of een kamado, maar werk ik ook graag met open vuur.
Hierbij komt natuurlijk dus ook het hakken van hout.
Hoewel de meeste horloges het waarschijnlijk wel aan zouden kunnen,
voelt het niet fijn om met een automaat om de pols een bijl ter hand te nemen.
Dus ik was op zoek naar een “BBQ horloge” waarmee ik onbezonnen kan hakken,
handen kan wassen, bij het vuur houden, kortom; lomp kan zijn.
En omdat met name het open-vuur koken toch voornamelijk een mooiweer bezigheid is,
zou een lichte of zomers gekleurde wijzerplaat hiervoor meteen een leuke zomerklatser kunnen zijn.
Op de shortlist stonden een aantal verschillende horloges, maar kon moeilijk een keuze maken.
Een overview van modellen op mijn lijstje:
Hoewel deze de schokbestendig is, en absoluut de mooiste optie,
viel de Omega Seamaster Golf edition natuurlijk af vanwege de prijs.
Een serieuzere kanshebber zou een Seiko Alpinist zijn.
Liefst de groene en dan ook nog het liefst de versie zonder puist op de datum.
Nu staat er van dit model een hele mooie in het blauwe deel in ook een mooie passende kleur:
Vandaag dit model in het echt bekeken in een winkel, maar helaas toch te klein voor mijn smaak.
Dus bleven er eigenlijk nog twee opties over.
Een Island Watch ISL-136 of een Longines Conquest VHP.
De Island Watch had ik afgelopen week bijna besteld, zei het niet dat de gewenste kleur uitverkocht is.
De Longines VHP is een quartz met speciale anti-shock geadverteerd, datum, en voldoende waterdicht.
Dus deze vinkt met de witte wijzerplaat alle wensen af en wilde deze eerdaags in het echt gaan bekijken.
Maar vandaag met het terug lopen naar de fiets komen we langs een nieuwe boetiek waar mooie modellen in de etalage stonden. Toch even binnen kijken en zag daar een horloge welke ooit op mijn wenslijst stond, maar eigenlijk niet voor dit doel op de lijst stond. Maar, quartz (dus voldoende schokbestendig), sportief, en voldoende waterdicht…
Met het vragen om een betere prijs dan de adviesprijs op het kaartje kreeg ik zo’n mooi aanbod,
dat ik geheel onverwacht thuis kwam met een Bulova Special Edition Moon Chronograph Watch
Niet het zomer horloge waar ik naar op zoek was, maar een leuke aanwinst en vanavond meteen in gebruik genomen met het klaarmaken van het avondeten.
Ik wilde hem op een Erika’s strap dragen, maar zo goed als dat er uit ziet bij elkaar, zo slecht draagt dit samen met deze wat grotere kast. Na wat banden testen is een tropic het fijnst in gebruik, en deze blauwe is de enige uit mijn bandenvoorraad welke niet heel slecht staat, maar er komt zeker een betere aan.