Alweer een kleine 2 maanden in mijn bezit, maar nog niet eerder in de gelegenheid geweest om een NA te maken. Ik vermoed dat er geen andere Breitling Chrono Cockpit met bronzen wijzerplaat in deze combinatie op HF is (en misschien wel nergens) en ik daarmee dus de enige ben.
Mijn zoekt begon ongeveer 2 maanden geleden een Breitling wilde naast mijn Breitling Datora Montbrillant en mijn Breitling B1 (naar mijn mening moet iedereen een analoog- digitaal horloge in zijn collectie hebben ).
Wat ik precies wilde qua model daar was ik nog niet over uit, wist alleen dat de meeste modellen met hun 44mm over het algemeen te groot voor me zouden zijn. Wat ik wel wist is dat een kleur wijzerplaat wilde die ik nog niet in de collectie had!
Zoals bij elke zoektocht veelvuldig tijd op het internet doorgebracht en diverse sites bezocht.
Tot ik op de website van Filipucci terecht kwam.
Hier zag ik deze bijzondere, one of a kind Breitling Chrono Cockpit met bronzen wijzerplaat!
En deze voldeed eigenlijk aan alles wat ik in mijn hoofd had waar het horloge aan moest voldoen!
- Bijzondere bronskleurige wijzerplaat
- Mooi formaat (diameter van 39mm)
- Full-set inclusief documentatie van het matteren van het horloge door Breitling
- Mint conditie
- En als klap op de vuurpijl voorzien van een satin finish wat het horloge uniek maakt
Alleen Maastricht… Dat is niet echt om de hoek voor mij.
Toch wilde ik het horloge met eigen ogen zijn en passen om ‘foute aankopen’ zoals uit het verleden te voorkomen.
Dus afspraak gemaakt en 2 dagen later het horloge opgehaald.
Was oprecht direct verkocht toen ik het horloge omdeed. Hij paste perfect om mijn 17,5cm pols.
Wat ik echt heel mooi vind is de combinatie van de bronzen wijzerplaat en het contrast van de chrono’s en de bijzondere look van de kast en de band van de Breitling.
Deze Breitling is namelijk zoals eerder benoemd op verzoek van de vorige eigenaar bij Breitling voorzien van een satin finish wat er dus in heeft geresulteerd dat het volledige horloge een gematteerde look heeft in plaats van gepolijst.
Persoonlijk vind ik het horloge in deze uitvoering prachtig omdat de wijzerplaat er nu nog meer uitspringt!
Delen jullie deze mening? Hierbij de foto’s van dit bijzondere exemplaar