NA: een bruine Seiko

Zwart, wit, zilver, beige, groen etc. veel diverse kleuren wijzerplaten zitten wel bij mij in de collectie maar bruin ontbrak (als je mijn oude Edox tenminste niet meetelt want die is bruin met oranje). Bruine wijzerplaten zie je niet zo heel veel dus heb ik heel lang rondgelopen met het plan om een SKX te laten modden met bruine accenten totdat ik deze tegenkwam.

De Seiko SARW019 uit de Presage lijn. Een “field watch” met een “choco-dial” alhoewel ik deze plaat niet als chocolade zou willen omschrijven. Ja, hij is bruin met een soort afgesleten look die varieert al naar gelang het licht en de invalshoek. Hopelijk doet mijn foto er enigszins recht aan.

De complete specificaties kun je online vinden maar ze zijn in lijn met een horloge van dit kaliber/ prijsklasse; saffier, 100m water bestendig, 40mm in diameter, 13mm dik, 6R21 automatisch uurwerk enzovoorts.

Enig nadeel is de standaard band, ik vind 'm niet mooi omdat ie de wijzerplaat geen recht doet en vrij saai oogt, hij is vrij lang maar in een rare verhouding tussen het lange en korte deel, en vrij stug. Dus gelijk op een after market alternatief :wink:

P.S. vergeef de komende crossposts :stuck_out_tongue_winking_eye:

29 likes

Mooi ding! Veel plezier ermee.

1 like

Druk, toch overzichtelijk :ok_hand:. Geen afgesneden wijzers. Gave plaat. Mooie aanwinst weer! :+1:

1 like

Helemaal te gek deze en 40mm / automaat.

1 like

Lang naar zitten loeren, tof ding. Gefeliciteerd. :slight_smile:

1 like

Mijn beste,

Chapeau!!
Ziet er welwillend uit!!
Valt veel te beleven op de wijzerplaat!!
Ik wens je er een energieke tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

3 likes

zou ook wel heel droevig zijn :slight_smile:

1 like

Mooie Seiko, en de band past er perfect op mi!
Veel draagplezier :slight_smile:

1 like

Bruin kom je idd niet zo vaak tegen.

Wat ik niet goed begrijp is waarom ze 3 soorten wijzers gebruiken. Wordt het anders te saai, misschien?

1 like

Vind ‘m mooi, maar da’s toch geen bruin?

Hierzo, dát is een bruine Seiko…

Heel erg mooi!

Fraai hoor! Geen model dat je vaak ziet, bedankt voor het posten!

1 like

Geen idee, die vraag zou je voor moeten leggen aan de ontwerpafdeling van Seiko :wink: Het stoort mij niet; dag-datum = een soort, powerreserve = een soort, uur, minuut en seconden = een soort?

Seconden valt meer in de groep ‘dag/datum’.

Ik vroeg het me gewoon af. Het is ook voor het eerst dat het me opvalt.
Dus heb ik even mijn 50 laatste horloges gescand, en afgezien van de GMT’s kom ik niet verder dan 2 soorten wijzers. 1 Soort voor uren en minuten, 1 voor seconden.

Het kan natuurlijk ook dat ik er onbewust mijn keuze door heb laten bepalen.

Hangt van de lichtinval af, zie hieronder een plaatje van het web geplukt

S-SARW019_b

Hoewel ik GS over het algemeen erg fraai vind zou ik er nooit eentje met een bruine plaat kiezen maar toch eerder een meer “conservatieve” keuze (wit, zwart, champagne) zodat je wat meer kanten uit kunt qua uitfit.

Ik heb ook nog even gekeken, en de enige met eveneens verschillende wijzers is mijn retrograde.

P.S. ik heb ook rustigere horloges hoor :wink:

1 like

Schitterend! Bijzonder mooie verschijning met de bruine wijzerplaat :+1:

1 like