NA een Cartier Tank hommage: de Geckota R-01

NA, een Cartier Tank hommage: de Geckota R-01 Rectangular watch.

Afwerking en specs verassend goed: 316L staal, saffierglas én 5 ATM (nog steeds 5 te weinig). Witte wijzerplaat met blauwe handjes en 2 cijfertjes (zodat je hem niet op zijn kop aandoet). De ‘tapered’ kast van 24,6mm op mijn 20cm pols gezet. De lug-to-lug van 40mm zorgt ervoor dat het geen ieniemienie horloge is geworden.

De mesh band (volgens mij heeft Watchgecko heeft die standaard in het assortiment) is bovenverwachting heel goed. Horloge voorzien van een Miyota 2025 uurwerk.

Ik vind deze vierkante Geckota heel ok. Wat vinden jullie ervan?

52 likes

Meer dan oké :+1::+1::+1:

1 like

Ik vind 'm tof, maar zet hem eens op leer joh. :slight_smile:

Tof wel. En ik vind het geen tank hommage. Het ziet er heel erg niet uit als een Tank, wel als een typisch art deco horloge, zij het wat scherper van hoek. Leuk detail, de stomme-film omkadering van de gravure op de achterkant. Maar hoe dik is het kastje?

5 likes

Ik vind hem qua “hommage” dichter op de Reverso zitten dan de Tank

Maar wel een leuk ding hoor :+1:

10 likes

Hij is heel erg leuk!

1 like

Ik vind dat Geckota (wederom) de spijker subtiel op zijn kop heeft geslagen. Een mooie tank hommage!

3 likes

Leuk hoor! Veel plezier ermee!

1 like

Subtiel!
Proficiat!

1 like

Weer eens wat anders.ik ben wel een fan van vierkante en rechthoekige modellen.

Ik moet wel bekennen dat ik vind dat er weinig “spannends” gebeurt op de plaat. Kan zijn dat dit in het echt anders is, maar vooralsnog gaat dit voor mij snel richting “boring”

1 like

Superleuk ding man! Mooie NA

1 like

Ik vind ‘em prachtig. Zelf ook lang over de geckota getwijfeld in mijn zoektocht naar een eerste’ tank homage’ maar uiteindelijk voor een pontiac tank gegaan.
Ik zou de geckota graag eens op leer zien!

1 like

Thx Dan!

Inderdaad Chris en makker.
Geckota heeft er een handje van om een paar stijlen in een blender te gooien. Ik denk dat een Reverso '31 hommage beter was.

Een wopping 6,9 mm maar liefst Chris.

Thx Julianto

Vind ik ook Alex!

Dank je Ruben

Dank je Edwin.

Dat valt in het echt Inderdaad mee. De dial is clean. De blauwe wijzers en cijfers glinsteren als je kijkt, heeft wel een grappig effect.

Dank je Thijs.

Ik had de blauwe diamond stiksel vintage band erbij besteld. Verkeerde maat natuurlijk :wink:
Hij gaat binnenkort op leer hoor.

7 likes

Cool :grinning::+1:

1 like

Mooie aanwinst! Maar ik zie er geen Tank hommage in :wink:

1 like

Mooie aanwinst :grinning_face_with_smiling_eyes: de zwarte dial is ook nog mooi

1 like

Zooo… Da’s mooi dun. Ik ga eens kijken of ik een video review vind. Hij is leuk.

1 like

Nummer 19 van 50? Dan kom je deze elders niet vaak tegen.

Geniet er van.

1 like

Het horloge is mooi, de witte wijzerplaat spreekt mij minder aan. Je hebt wel een gaaf leren bandje uitgezocht.

Veel draagplezier!

1 like

Leuk horloge! Veel plezier ermee

1 like

Dank je. Van Die R01 serie zijn door Geckota per kleur 50 stuks gemaakt. Denk niet dat ze zo’n succes zijn; nog steeds goed beschikbaar.

Dank je Hans.

Thanks Pri.

1 like