NA, een Chinese Bauhaus

Wat een Max Bill kopie !
Nou inderdaad en dat was ook mijn bedoeling.

Al een hele tijd was ik op zoek naar een( dresser ) horloge met een witte wijzerplaat waarbij je ook de wijzers kan zien.
Vaak zijn de wijzers zo licht dat ze tegen de plaat wegvallen en dat stoort me dan, hoe mooi het horloge ook is.

Een Junghans Max Bill is in mij optiek echt prachtig maar ligt heel ver van wat ik bereid ben uit te geven aan een horloge.
Een Orient Bambino heb ik ooit gehad en is me toch wat te groot.

Dit horloge kwam ik tegen op Amazon en trok eigenlijk direct de aandacht, maarrrr…
Een Chinees met de merknaam Feice ?
Nu verwacht ik geen €1000,00 kwaliteit voor €100,00 maar zit natuurlijk ook niet te wachten op €10,00 rommel voor €100,00.

Na een paar dagen toch maar besteld aangezien ik bleef kijken. Ik vind hem gewoon mooi.

Afgelopen week kreeg ik hem binnen en ja hoor, toch meuk, was mijn eerste gedachte.
De minutenwijzer was namelijk veel lichter van kleur dan de urenwijzer.
Een te dikke laag lume erop.
Dus terug met dat ding.
Waar ik normaal niet snel een tweede zou bestellen heb ik het toch gedaan en daar ben ik blij om.
Vandaag binnen gekregen en deze klopt wel gelukkig.

Het is een mooi dun horloge ( 6mm ) met een bol saffierglas, 40 mm doorsnee en 45 mm lug to lug met een quartz uurwerkje.
Geen chronograaf maar een 24 uur aanduiding.
Gesigneerde kroon en de merknaam in de sluiting.


Voor mij een horloge wat ik niet dagelijks zal dragen maar gewoon leuk als afwisseling tussen alle duikers.

Wat ik er verder van moet verwachten weet ik niet, de tijd zal het leren ! :wink:

16 likes

Gefeliciteerd, veel draagplezier.
6mm is idd erg netjes.

1 like

Proficiat met je aanwinst, zat er sambal bij? haha

1 like

Lastig,ik vind de kast duidelijk minder stijlvol dan de Junghans.
iig veel plezier ermee

1 like

Waar zijn die 2 extra knoppen voor?

1 like

Tja de Max Bill is ook wel even een paar klasses hoger hè.

Om de kleine 24 uur wijzer en kleine uurwijzer te verzetten.
Je zou dus ook een andere tijdzone kunnen instellen.

1 like

Nee helaas, zelfs geen fortune cookie :wink:

1 like

Gewoon een leuk horloge. Niks mis mee.

1 like

Nou inderdaad, hij is ook verdraaid mooi. Veel draagplezier.

1 like

Gefeliciteerd.
Ooit heb ik bij Ali er ook naar gekeken, maar niet gedaan. Het voelt bij mij als heiligschennis. En dat past niet bij Bauhaus en Max Bill.

1 like

Heel leuk.Proficiat met je nieuwe aanwinst.

1 like