NA: een Duitse nieuwkomer

Een Duits horloge. Dat kriebelde altijd al maar nooit eerder had ik een model gevonden dat me voldoende aansprak, of waar ik het prijskaartje voor over had.

Het merk DUG is een nieuwkomer op de Duitse horlogemarkt. DUG staat voor Deutsche Uhrenmanufaktur Glashütte. DUG wil horloges maken met de Glashütte kwaliteit voor een betaalbare prijs.

Soms volg ik mijn gevoel en neem ik een gokje. Ik heb hun eerste model gekocht. De Purist 2. Een gada horloge met een diameter van 40mm, een gebroken witte wijzerplaat, opgelegde nummers gevuld met lume, een datum op zes, een contrasterende minute track in het zwart, en een stalen band. En een prachtig uurwerk.

Ik kan de kwaliteit niet vergelijken met andere horloges uit Glashütte maar ik ben enorm onder de indruk van de Purist. Alles voelt heel kwalitatief en het horloge draagt geweldig op mijn 19cm pols.

Hierbij wat foto’s.

Tot de volgende :metal:t2::sunglasses:

60 likes

Wow, dat ziet er goed uit. Ik ken het merk niet, maar ik snap dat je deze gok hebt genomen!

1 like

Mooi ding :ok_hand:

1 like

Nooit eerder van gehoord maar het ziet er prima uit!

1 like

Gefeliciteerd! Ik kende dit merk niet, maar dat ziet er goed uit.

1 like

Gefeliciteerd met je NA

1 like

Mooi ding man.
Heel veel plezier ervan.

1 like

Mooie verschijning!:heart_eyes:

1 like

Mooi ding van een voor mij onbekend merk. Ziet er wel uit als Deutsche Gründlichkeit! :+1:
Gefeliciteerd ermee.

1 like

Mooie keuze! :ok_hand:

1 like

Heel fraai!

De Sellita SW-400 kende ik ook nog niet, maar dat is dus blijkbaar een SW-200 in een groter formaat, zodat je geen spacer ring nodig hebt, en de datumprint groter uitgevoerd kan worden. Interessant!

1 like

ziet er goed uit! en Glashütte is ook prima👍

1 like

Mooie keuze
Hier zijn alle Purist I en II configuraties

1 like

Doet DUG zelf iets met het uurwerk, of komt de perlage en de gouden rotor af fabriek van Sellita zelf?

1 like

Een horloge met leuke details. Ik vind de afwerking van het uurwerk zeer geslaagd. Het design van de rotor doet me een beetje denken aan Chronoswiss horloges, maar dat vind ik een pluspunt.

Heel veel plezier er mee!

2 likes

Op hun webiste staat over het uurwerk: finished and decorated in Glashütte / SA en verder … the rotor, precision-made in Glashütte…

1 like

Exact wat ik ook dacht, @Arjen .

1 like

Ze lijken de uurwerken zelf te modificeren, afgaand op de tekst van hun website:

“Each individual movement is assembled and adjusted by hand in Glashütte.”
“The rotor, precision-made in Glashütte (…)”

Ook dit schept enige verwachtingen. Al zou het natuurlijk, in de wetenschap dat het uurwerk iig al niet uit Glashütte komt, net zo iets relatiefs kunnen zijn als “Swiss made”…

“Your watch proudly bears the name “Glashütte” on the dial. It meets the strict criteria for this designation of origin, which were clearly defined by the federal government in the so-called Glashütte Ordinance.”

1 like

Mooie aanwinst weer geniet ervan :+1:t2:

1 like

Thanks Michiel! Ik ben tot nu toe blij met deze gok :smiley:

1 like