NA: Een duivels duikertje

Recentelijk heb ik weer een een drietal leuke vintages aan de verzameling toe kunnen voegen en vandaag wil ik jullie daarvan graag de eerste laten zien. Het betreft een Bulova 666 Feet duiker, een zg. snorkel uitvoering.

Het bijzondere aan dit horloge is dat hij de maximale diepte aangeeft als zijnde 666 Feet iets wat niet veel horloge fabrikanten deden of durfden aangezien 666 gezien werd en wordt als het getal van de duivel:

Wat dit horloge ook erg leuk maakt is het feit dat hij helemaal origineel is en niet zo’n verprutste Filipijnse uitvoering die vaak zwaar gepolijst zijn en voorzien van een aftermarket kroon, gerelumede wijzers en plaat etc. Nee dit horloge heeft het helemaal, een plaat met lekker veel donkergeel tritium en een supervet mat patina, een behuizing die hem een lekker geleefde uitstraling geeft en een mooie achterkant met kenmerkend Bulova logo.

Ook van binnen is hij mooi met een vette Bulova rotor die bovendien voorzien is van dezelfde datumcode als de achterkant van het deksel M7 ofwel 1967.

Hij loopt overigens perfect op tijd dus een service is voorlopig niet aan de orde, hoewel ik misschien tzt een ander glaasje erin laat plaatsen want deze heeft wat krasjes die ik er niet uit krijg, gelukkig vallen ze overdag niet op.

Afijn, hier de foto’s! Ik hoop dat jullie net zo van dit horloge kunnen genieten als ik(tu)

Bedankt voor het kijken!

Groet,

Marc

mooi Marc , super (tu)

Mooi hoor, en helemaal gaaf dat 'ie niet verprutst of kapotgerepareerd is.
Proficiat, veel plezier met deze ouwe duvel.

Bam! Vette 666!

(tu)

gr. Roel

Hij ziet er inderdaad erg goed uit! Wat krijg je als je alle getallen van een roulettetafel bij elkaar opteld?

Number of the beast (toch?). In ieder geval: mooi ding!!(tu)

Heb hem ook overwogen zoals je weet!

Echt een super dikke vintage, ga je veel plezier van hebben! (tu)(tu)

Van harte,

Een erg gave logo en rotor trouwens (tu). Veel plezier ermee.

Prachtig die oude duikers.

Hele gave aanwinst(tu)

Mooi, mooi, mooi!:}
Zoiets wil ik ook nog 'ns een keer! Geniet ervan!
En ben benieuwd naar de andere twee aanwinsten…

Leuk, ik heb er ook eentje (eveneens originele staat). Die heeft zelfs pas een volledige beurt bij Pikotech gehad. Ik draag het horloge helaas te weinig…

Altijd goed zo’n duiker (tu)

Wat is die mooi oud geworden .
(Ik hoop dat mij hetzelfde overkomt)

Yo , Manu .

JANKO Schreef:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-NITCCJXN.img

Zeg Marc, ben jij nog niet verkocht aan trabzonspor?

Mooi hoor, gefeliciteerd met de aanwinst!

BreitlingBerend Schreef:

JANKO Schreef:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-NITCCJXN.img

Zeg Marc, ben jij nog niet verkocht aan
trabzonspor?

???