NA: Een echte gooi en smijter

Al vanaf mijn zesde draag ik horloges en is mijn pols eigenlijk horloge-loos geweest… op een paar momenten na. En dat zijn meestal de momenten dat ik echt actief ben: tijdens snowboarden en klimmen/boulderen.
Waarom? Nou, zowel met snowboarden, klimmen en boulderen, maak ik nog wel eens redelijke smakkers in de sneeuw of tegen de (rots)wand. Begrijp me niet verkeerd: ik draag mijn horloges over het algemeen zorgeloos, maar ik geloof niet echt in het concept dat als er een dikke kras op mijn grail zit, dat het dan echt jouw horloge wordt met jouw verhaal. Met de activiteiten die ik doe, kwam ik al snel tot de conclusie dat horloges dragen tijdens het beoefenen van deze sporten niet heel handig is… voor mij dan :wink:

Dus ik wilde heel graag een echt gooi en smijt horloge hebben, want zo zonder horloge voel ik me toch wel heel erg naakt :see_no_evil: Soms is het zo erg dat ik met mijn rechter hand mijn linker pols bedek. Alsof je je eigen jongeheer bedekt :sweat_smile: :joy:
De eisen waren simpel: redelijke waterdichtheid, moet schokbestendig zijn, krassen zo diep als de Grand Canyon moet niet uitmaken en als die door een flinke smakker het dan toch begeeft, dan moet het me geen rib uit mijn lijf kosten. Oh ja, ik moet het ook wel mooi vinden, zodat ik het horloge ook kan dragen zonder persé te moeten snowboarden of klimmen :grin:
Heel lang hoefde ik er niet over na te denken en wilde graag een G-Shock Casioak, omdat deze nog enigzins goed te dragen zijn op mijn 18cm pols en voor de activiteiten er wel lekker stoer uitziet :sunglasses:

Na een beetje wikken en wegen over de kleur, ben ik voor de volledig zwarte GA-B2100 gegaan. Met de B? Jep, want ik ben niet zo’n held om al die knoppencombinaties te onthouden, dus de bluetooth functie leek me wel handig. En hij is Solar powered. Dat vond ik ook wel weer een welkome functie.

Ditmaal dus geen NA waar ik weken, maanden of jaren voor hoefde te sparen of over hoefde na te denken om het voor mezelf te verantwoorden. Maar het is wel een NA waar ik heel veel plezier mee ga hebben! :grin:

De foto’s dan maar!

114 likes

Nice! Dat er maar mooie avonturen mee beleefd gaan worden en dat ie binnen de kortste keren niet meer herkenbaar is! Hij krijgt iig dezelfde aandacht als de ‘echte’ horloges qua fotografie :ok_hand:t4:

1 like

Mooie Casioak! Ik wil geen krassen op de mijne :grin:

1 like

Da’s een mooie!
Veel plezier ermee.

1 like

Een avonturen horloge, daar ga je vast veel plezier aan beleven. Gefeliciteerd met deze robuuste NA. Complimenten voor de foto’s

1 like

Altijd een goed horloge voor activiteiten met wat meer risico’s :sunglasses: Heb de Casioak zelf ook al jaren als backup.

1 like

Vind hem eigenlijk wel wat hebben

1 like

Bij mij is het klimmen in plaats van boulderen. Maar zelfs de Casioak wil ik daar (nog) niet aan blootstellen. Ik ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien. Houd ons op de hoogte. En misschien is dat een onderwerp: toon de lidtekens :smile:

1 like

Nee ik zou enkel een hommage kunnen verkloten zonder dat ik er wakker van zou liggen. Moet er niet aan denken, een kras op mijn mooie Casioak.

littekens

2 likes

Wel een leuk thema voor een fotowedstrijd :grin:

5 likes

Thnx.

Proficiat JuKo, geniet ervan!

1 like

@Eddie kom er maar in :grin:

2 likes

Mijn beste,

Een ruimhartige introductie.
Gefeliciteerd, dan ook met deze robuuste tijdwaarnemer.

Ik wens je er een solide tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi geniet ervan :ok_hand:t2:

1 like

Proficiat Julian, een G-Shock hoort er gewoon bij

1 like

Slim! Zoiets had ik ook moeten hebben toen ik met mijn nieuwe Seamaster een truukje op de skatebaan op het stepje van mijn dochter wilde laten zien… :neutral_face:

2 likes

Stoere klok Julian :+1: veel draagplezier gewenst

1 like

Veel draagplezier!

1 like

Heel mooi, proficiat!

Gebruik je de Bluetooth functie veel? Toen ik nog een GMW-B5000 had heb ik de app ook even geïnstalleerd maar ik vind hem toch niet zo handig…

1 like