Al vanaf mijn zesde draag ik horloges en is mijn pols eigenlijk horloge-loos geweest… op een paar momenten na. En dat zijn meestal de momenten dat ik echt actief ben: tijdens snowboarden en klimmen/boulderen.
Waarom? Nou, zowel met snowboarden, klimmen en boulderen, maak ik nog wel eens redelijke smakkers in de sneeuw of tegen de (rots)wand. Begrijp me niet verkeerd: ik draag mijn horloges over het algemeen zorgeloos, maar ik geloof niet echt in het concept dat als er een dikke kras op mijn grail zit, dat het dan echt jouw horloge wordt met jouw verhaal. Met de activiteiten die ik doe, kwam ik al snel tot de conclusie dat horloges dragen tijdens het beoefenen van deze sporten niet heel handig is… voor mij dan
Dus ik wilde heel graag een echt gooi en smijt horloge hebben, want zo zonder horloge voel ik me toch wel heel erg naakt Soms is het zo erg dat ik met mijn rechter hand mijn linker pols bedek. Alsof je je eigen jongeheer bedekt
De eisen waren simpel: redelijke waterdichtheid, moet schokbestendig zijn, krassen zo diep als de Grand Canyon moet niet uitmaken en als die door een flinke smakker het dan toch begeeft, dan moet het me geen rib uit mijn lijf kosten. Oh ja, ik moet het ook wel mooi vinden, zodat ik het horloge ook kan dragen zonder persé te moeten snowboarden of klimmen
Heel lang hoefde ik er niet over na te denken en wilde graag een G-Shock Casioak, omdat deze nog enigzins goed te dragen zijn op mijn 18cm pols en voor de activiteiten er wel lekker stoer uitziet
Na een beetje wikken en wegen over de kleur, ben ik voor de volledig zwarte GA-B2100 gegaan. Met de B? Jep, want ik ben niet zo’n held om al die knoppencombinaties te onthouden, dus de bluetooth functie leek me wel handig. En hij is Solar powered. Dat vond ik ook wel weer een welkome functie.
Ditmaal dus geen NA waar ik weken, maanden of jaren voor hoefde te sparen of over hoefde na te denken om het voor mezelf te verantwoorden. Maar het is wel een NA waar ik heel veel plezier mee ga hebben!
De foto’s dan maar!