NA: een Flighty met Canadese roots

Wie kent het niet. Je hebt een lijstje horloges dat je ooit aan je verzameling zou willen toevoegen. Bij mij staan daar sommige horloges steady op, die gaan er ooit komen. Punt uit. Andere horloges staan erop, vallen eraf, komen terug en zakken toch weer wat weg.

De Mighty Flighty SNA411 was er voor mij eentje van die laatste categorie. Een horloge waar je als liefhebber met Seiko voorkeur niet omheen kan.
Maar past hij wel bij mij met die drukke wijzerplaat? Waarom zou ik er nog eentje zoeken? Ik heb immers de baby flightmaster SND253 al in de verzameling. Daar komt bij dat de SNA411 uit productie is de prijzen niet bepaald zakken.

Afgelopen vakantie met de familie gooide ik de zoekterm toch weer eens de gekende kanalen in om te kijken wat er zoal aangeboden wordt. Wat eBay (en chrono24) betreft zoek ik meestal op “binnen de EU” omdat ik helemaal geen zin heb in wisselkoersen, invoerheffingen, BTW en andere hoofdpijndingen.

Her en der wat aanbod maar toch eigenlijk best duur. Nu is eBay soms eigenwijs er zet er toch resultaten tussen van buiten de EU. Daar spotte ik een flighty in Canada en nog in de veiling ook!

Het was een gedragen exemplaar, eerlijk gefotografeerd dus her en der haarlijnen te zien en wat deskdive sporen. Niets schandaligs en wellicht wat uitvergroot door lichtinval. Bij de koop inbegrepen twee nato bandjes en een lederen bandje. De prijs stond nog vrij laag (flink <€200) en ik besloot mee te bieden.

De kast zelf was immers netjes en als de originele band tegenviel kon ik (tijdelijk) een van die bijgeleverde bandjes dragen.

Ik won de veiling en na betaling begon het wachten. Een ruime week later bericht van PostNL of ik rondom de €50 wilde overmaken voor invoerrechten, btw en inklaring. Prima, alsnog in de lage regionen van waarvoor ze in de EU aangeboden worden.

Het horloge valt me zeker niet tegen! De haarlijnen en deskdive sporen moet je echt op focussen om te zien. Alle functies werken, moet me alleen nog verdiepen in die “alarm” functie. De no-brand lederen band die meegeleverd werd is zeker niet slecht maar ik hou het toch op de metalen band. De twee natos kunnen me niet echt bekoren.

Weer een horloge van het lijstje gestreept!

56 likes

Hele toffe Flighty!

Nu snel een groen gele band bestellen natuurlijk!

8 likes

Mooie aanwinst :+1: Veel draagplezier

Mijn beste,

Een levendige aanwinst.
Er valt veel te zien op de wijzerplaat.
Veel draagplezier.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Dat ziet er leuk uit! Heb niets tegen nato’s maar die ik erbij kreeg hadden een soort inhaak sluiting en het design beviel me niet echt.

Heb jij ervaring met die alarm functie?

1 like

Gefeliciteerd met je aanwinst. Veel draagplezier!

Een Flighty krijgt van mij altijd een +1. Mis de mijne nog met regelmaat!

1 like

Nooit gebruikt,
Heb hem ongeveer 10 jaar dagelijks gedragen en nooit het alarm of de stopwatch gebruikt.

Helpt ook niet dat de gebruiksaanwijzing 2cm dik is :sweat_smile:

Zal vast wel op Youtube staan hoe het werkt

1 like

Heel mooi! Gewoon de stoute schoenen aantrekken en internationaal gaan zoeken. Dat heeft mij deze gouden Flightmaster (SNA414) opgeleverd, een jaar of twee geleden:

5 likes

Tof!!!

Ook tof! Viel me erg mee dat internationale! En die invoerrechten van €0,80 per horloge gaat ook nergens over natuurlijk :rofl:

Ik weet een blauw/witte SNA413 te koop in Nederland alleen vragen ze €450… :thinking:

1 like

Gefeliciteerd met deze Flieger als NA

Mooie aankoop, ook ik alarm nooit gebruikt, ik zet de register gewoon op GMT tijd

3 likes

Toffe aanwinst :+1:

Mooie aanwinst.
Geniet ervan!!’

Gefeliciteerd met je vondst van ver! Herkenbaar wat je schrijft over de harde kern van je wenslijstje en het wisselen van de wacht in de achterhoede. Soms ook rustgevend. Daar kun je nu wat aangename drukte tegenover zetten met de Flighty 🫨

1 like

Mooi, gefeliciteerd

Veel plezier van dit horloge.

Gefeliciteerd met deze flight master! :+1:

Mooie Seiko. Veel plezier ermee.