NA: Een Frans jurk horloge.

Een tijdje geleden heb ik me uit pure nieuwsgierigheid een - volgens de vertaalmachine - jurk horloge aangeschaft via ome Ali.
Gewoon om te kijken of een rechthoekige dresser me zou bevallen. Nou dat deed het !

Voor twee tientjes een schaamteloze kopie, best leuk maar schreeuwt ook wel heel erg NEP elke keer als ik hem draag.
Dus op zoek naar een wat meer eigen gezicht en VOILÀ gevonden.

Een Lip T24 Churchill

Ik ben zeer verrast door de mooie speling van het licht. De kast is iets gebogen en het glas ook, dat maakt dat het soms net lijkt of de wijzers zweven.

Het Chinese jurkje gaat weer terug in de doos en de Franse zal voortaan mijn pols sieren.

De Chinees:

74 likes

Mooi horloge die Lip, zat er zelf ook al naar te kijken. Trouwens een mooie bijpassende trui met Franse details. :st_martin:

1 like

Mooi chique horloge!

2 likes

Ik heb een rommelmarktvondst en daarmee is mijn honger gestild
Ik keek verleden week wel nog eens naar de Bulova Sinatra

8 likes

Gefeliciteerd! Groot fan van die Lip. Zelf een Longines Dolce Vita gescoord, en sindsdien ook naar een Reverso en echo/neutra Rivanera aan het loeren, omdat de vorm me bevalt. Lekker hoor, rechthoekige horloges.

En grappig genoeg ook super comfortabel.

5 likes

Ook zeer mooi :ok_hand:

1 like

Afgezien van dat het logo me te veel doet denken aan een printer fabrikant, een schitterend horloge! Veel plezier ermee.

3 likes

Ah ja, niet het mooiste logo maar goed, ik heb ook een Orient Bambino en ben al lang gestopt me te storen aan het sigarenbandje logo :wink:

2 likes

Mooie LIP! Tres chic! :ok_hand:t2:

Groet van z’n landgenoot!

6 likes

mooi horloge, maar
is dat niet de T18 Churchill?
de T24 ziet er toch iets anders uit

2 likes

Lip was eerder met dit logo (denk ik), maar los daarvan: mooi horloge met die art deco-invloeden. Inmiddels hebben ze ook een wat klassiekere wijzerplaat voor dit model (zie de website).
Groet van zijn tweelingbroer.

4 likes

Mooi horloge, echt stijl! :ok_hand:

2 likes

De T24 is er in verschillende uitvoeringen.
Verschil met de T18 is de grootte en de bandaanzet ( 20mm i.p.v. 18 mm voor de T18 )

2 likes

Leuke aanwinst! Ook bij mij groeten van z’n broertje :slightly_smiling_face:

Die wijzerplaat doet het inderdaad erg leuk om het licht. Verder weinig over te klagen voor het geld, behalve dat 'ie wel een funkier bandje dan het standaard exemplaar mag hebben. Jij hebt een Hirsch rainbow denk ik, ff uit m’n hoofd?? Doet 'm wel goed :ok_hand:

5 likes

Dat van dat bandje ben ik het helemaal mee eens.
Daarom ook de T24 genomen met 20mm.
Inderdaad een Hirsch rainbow, heb hem ook in het zwart dus lekker wisselen :grin:

2 likes

Fraai exemplaar André

2 likes

Lijkt mij ook heel leuk voor de afwisseling.

Het sterke punt van de Lip T18 en 24: een remake uit eigen stal!

Nu kom ik alweer dichter bij de bestelknop, alleen nog twijfel over T18/24 en kleur.

N.B. @David_Gee had me al uitgebreid een verslag gestuurd van het horloge en me al bijna laten bestellen.

Die mooie (hagedis?) band is vast niet origineel, hoe is het bijgeleverde bandje?

2 likes

Er zijn meer verschillen, lengte breedte verhouding wijzerplaat, wijzerlengte, wijzerdikte (vooral de urenwijzer), logo “dikte”.
image
Plaatje van het web.

2 likes

Heel leuk horloge , veel draagplezier!

2 likes

Gefeliciteerd met je NA! Ik zit zelf al een tijdje te loeren naar een T18, hoop dat er snel eentje in het blauwe gedeeltr komt.

2 likes