Al geruime tijd kijk ik naar de Seiko Sarb017 en denk ja die zou ik graag willen dragen. Wat me tegenhield was alle informatie over de standaard belabberde kwaliteit horlogeband en dat het moeilijk te verkrijgen is. Als je een horloge aanschaft moet de standaard band te dragen zijn en niet dat je er direct een band voor zou moeten bijbestellen. Echter elke keer dat ik de Alpinist zag dacht ik wel “kolere hij is echt gaaf”. Het werd steeds meer een “must have”.
Ik heb nog even gekeken naar een tweedehands exemplaar maar dat is niets geworden, te duur, te beschadigd, banden niet naar m’n smaak et cetera.
Een paar weken terug heb ik de knoop doorgehakt en een nieuwe besteld bij een, voor mij, onbekende vage winkel via ebay voor een redelijke prijs. Vandaag heb ik het mogen ontvangen en kan zeggen wat een beauty is dit en wat ben ik blij dat ik toch voor dit horloge heb gekozen. Overigens alle verhalen over de horlogeband kloppen echt, wat een verschrikkelijk materiaal voor een horlogeband.
Ook daar heb ik best lang over nagedacht, waar ga ik voor! De 3D Oyster/ De Angus jubilee of De Angus jubilee two tone. Ik heb alle banden in combinatie met de Alpinist bekeken en uiteindelijk gekozen voor de laatste en deze besteld. Now we wait!
Maar goed, hier de eerste fotos van mijn Alpinist!
Bestelde Strapcode Angus jubilee