Zoals sommigen weten, ben ik al een tijdje op zoek naar een groene duiker en lange tijd kwam ik er gewoon niet uit. Ik zocht, vind en vergeleek! Zoveel moois en toch geen keuze kunnen maken, ik dacht bijna dat de kleur groen en ik niet samen gingen.
Ondertussen had ik ook enigszins spijt van de verkoop van mijn Seiko Great Blue Hole en mede daardoor voelde ik me steeds opnieuw aangetrokken tot wederom een MM200. Maar ik wilde geen blauwe meer aan de collectie toevoegen, het moest gewoon een groene worden.
Dus als het een MM200 moest worden, dan bleven er maar 2 over, de SPB207j1 en de SPB105J1. Alleen schrok ik van de vraagprijzen voor een nette tweedehands exemplaar, dat ik beide gevallen al snel richting de 900 a 1000 euro loopt.
Uiteindelijk ben ik met verschillende aanbieders gaan onderhandelen en heb ik met iemand een deal kunnen sluiten waar beide partijen vrede mee hadden, én waardoor ik me nu opnieuw een blije eigenaar van een MM200 mag noemen!
Welke heb je dan gevonden, Guppie?
Een Seiko SPB105J1 dus! Ik vind dit toch de mooiere van de 2! Ik kan er niks aan doen, het is zoals het is.