Ondanks dat het bandje in China is vervaardigd, ondanks dat het de minst originele Omega is, waarvan er honderdduizenden in omloop zijn, ondanks dat ik er al letterlijk tig heb in bezit heb gehad, waaronder verschillende LE’s, en ondanks dat deze ook nog eens een krasgevoelig plastic glaasje heeft, ben ik toch wederom gevallen voor de charmes van dit icoon, in de meest voordelige versie.
Een heerlijk dragend sportief horloge, die zonder de crownguards mee te meten (zoals alle andere merken dat ook niet doen), een ideale maat van 39,7mm heeft, waardoor hij op nagenoeg alle polsen past. Dit draagt ook bij aan zijn enorme populariteit
De OG Speedy
Zodra je hem naast een echt metend 42mm horloge houdt, kun je duidelijk zien dat de Speedy een stuk compacter is, dan de opgegeven 42mm doet vermoeden. Alle Speedy eigenaren weten dit uiteraard al lang
Sommigen vinden het een oersaai horloge, ik zie deels wel waarom, maar toch het is ontegenzeggelijk een icoon, dus ik snap dat je ervoor gevallen bent. Proficiat!