NA: Een grote middelvinger naar het concept horloge

Een horloge is natuurlijk uitgevonden om overal de tijd af te kunnen lezen door een klok te verkleinen zodat men deze bij zich kon dragen, eerst in de vestzak, daarna om de pols. Door de tijd begon dat te veranderen omdat er overal steeds meer klokken waren en men tegenwoordig de tijd in de broekzak heeft op onze telefoon. Een horloge werd steeds meer een accessoire.

Wie het dan vervolgens bedacht om het enige nut dat een horloge heeft, het aflezen van de tijd, zo moeilijk mogelijk te maken heeft in mijn optiek een goed gevoel voor humor en ironie. Ik vind dat een heel grote middelvinger naar een eeuw lang horloges dragen. Bij deze presenteer ik u de Seiko SRPD79.

Nee, dit is geen photoshop of een foto snachts genomen. Deze foto is zojuist om 14:54 geschoten in de woonkamer. Het horloge is volledig uitgevoerd in zwart, zwarte kast, zwarte wijzerplaat, zwarte lumen. Het enige wat niet zwart is zijn de donkergrijs metalen indices en wijzers en grijze print en logo. Maar als er geen direct licht is dat op de wijzers en indices weerkaatst vind er bijna een gehele black out plaats.

Schijnt er wel direct licht op het horloge is hij verrassend genoeg prima af te lezen. Deze zwarte 5 sports uitvoeringen zijn er ook met andere kleuren lumen, blauwe, rood en wit. Maar juist deze volledig zwarte uitvoering vond ik leuk. Zo leuk dat ik mezelf zelfs over mijn afkeer voor de nieuwe 5 sports reeks heen heb kunnen zetten. :face_with_hand_over_mouth: Ik was benieuwd naar de lumen en of en hoe die zouden werken. De lumen zijn een heel stuk zwakker dan normaal maar ze lichten een zwak en groen op in het donker.

66 likes

Ik geloof het pas als ik een foto zie in de eetkamer op het kleedje van de eettafel.:face_with_raised_eyebrow:

Maar gefeliciteerd ermee. Bijna net zo slecht afleesbaar als sommige G-Shocks! Nu kan je stealth over Texel huppelen. :joy:

Ik vind het wel iets hebben hoor.

6 likes

Grappig ding! Veel plezier er mee :+1:t3:

1 like

Lelijk ding, maar ja ouwe lul he :scream:
Alles moet tegenwoordig mat zwart tot keukens en badkamers aan toe, brrrr.

6 likes

Kweenie wat ik ervan moet denken. Ik vind het wél heel erg Christian Bale.

image

5 likes

Ha, leuk!

Ik vind het in ieder geval een leuk concept. Sterker nog, ik durf het voor mezelf eigenlijk niet aan om een heel zwart horloge te kopen terwijl ik eerlijk gezegd een Edox gezien heb…

Voor deze in ieder geval: gefeliciteerd!

1 like

Soms ben jij echt verrassend scherp.

Koekoek op Black Friday gekocht toevallig?

3 likes

Dikke middelvinger terug!!

Ps. Gaaf ding!! :sunglasses:

2 likes

Met uw oude ogen zou u hem denk ik helemaal niet kunnen aflezen zonder leesbril :innocent:

Ik zag dat er toen een goeie deal was op die ene site. Maar nee heb deze bijna een maand geleden gekocht. :+1: Gisteren ontvangen.

2 likes

Het is eens iets anders, dat staat vast! Ik ben er nog niet uit of het iets voor mij zou kunnen zijn…
De maat alleszins niet. Desalniettemin, proficiat ermee!

1 like

Leuk :+1: helemaal in de sinterklaasstemming zo’n roetveeghorloge

1 like

Als ik wil weten hoe laat het is bel ik u of de blindentelefoon wel :innocent:

1 like

Ja regenboog horloges zijn maatschappelijk verantwoorder

1 like

Je inleiding is een mooi voorbeeld van een broekzak-vestzak verhaal. Ach, een Seiko is toch in de meeste gevallen altijd wel leuk.
Geniet ervan!

1 like

Super! Nice! :sunglasses:

Toevallig ook naar dit model aan het kijken. Ik vind het zeker wat hebben zo stealth. Veel voorkomende mod spreekt mij ook wel aan: Crafter Blue rubber band er aan en een Yachtmaster bezel er op. Geen Rolex wijzers om het horloge wel deels zijn eigen gezicht te laten houden.

Aanvullend:
Hoe zijn de wijzers? Zoals gezegd naar dit model aan het kijken maar op Monsterwatches deed de close up van de wijzers mij toch wat schrikken.

1 like

Mooi ding. Mag dat eigenwijze wel.
Veel draagplezier.

1 like

Een stoer horloge door dat zwart grijs ,tja soms wat moeilijk afleesbaar voor de tijd .
Maar daar heb je toch een mobiel voor :laughing:

1 like

Tijdloos :sunglasses: als je de tijd niet kunt zien…………

1 like

Gefeliciteerd, mooi horloge🤌

3 likes

Bedoel je dat de wijzers gebrushed zijn? Daar door kunnen ze er wel wat “ruw” uit zien inderdaad.

1 like