NA een halve Omega Seamaster Professional Chronograph 300m

Ja dat moet je wel weer even laten borstelen. Ik durf nauwelijks met Cape Cod aan mijn horloges te zitten omdat ik bang ben dat ik ook geborstelde delen glad polijst. Dat gaat sneller dan je denkt, maar dat heb je al gemerkt. Maar het project is wel heel gaaf, zelf een Seamaster bij elkaar sprokkelen.

1 like

Ja zonde maar gelukkig oplosbaar. Het is achteraf niet eens zo’n gek idee om alle geborstelde delen sowieso weer even vers te laten doen “voor het mooie”. Ik kijk voortaan wel beter uit en gebruik het heel licht voor geborstelde vlakken, wat heftiger op gepolijste.

2 likes

Komt goed en idd een mooie les.
Benieuwd naar het eindresultaat.

1 like

Leuk project! Heb er ook nog over nagedacht om de kast te kopen en de blauwe versie te bouwen (ik heb de 2598.800) toen ik de band kocht van jouw verkoper maar ben afgehaakt omdat het te duur zou worden. Stoer dat je er aan begint :+1::+1:

2 likes

Duur wordt het zeker, met alles erop en eraan, maar ik heb geen haast en hoe zoet is de overwinning als ik de gewenste dial en hands kan vinden!

Edit: niet voor de hoofdprijs. Toch maar eens die parts list op “gezocht” plaatsen.

2 likes

Ik zou hem origineel maken matchend met het kastnummer in het deksel, zo dus:


Uploaden…

Die onderdelen zullen lastig worden maar als je er geen haast mee hebt lukt het misschien wel, ik zou wat zoekopdrachten instellen op ebay daar heb je het meeste kans.
Weet je de partnummers van alles wat je nodig hebt? Anders kan ik dat wel even voor je nakijken.
Dat zoekt een stuk makkelijker.

1 like

Thanks! Ik heb alle part nummers, op de dial na. Als je wil helpen graag. Doen we even via pb!

Wakker geworden uit een mooie droom… de boel zou tegen de €2.000 gaan kosten en dan heb ik er niet eens originele dozen en papieren bij. Mission aborted! Iedereen bedankt voor het meedenken!

Dat is een prak geld voor een project waar ook nog eens een boel tijd in gaat zitten.

te koop in Nederland voor E 1950.


https://www.chrono24.nl/omega/seamaster-300m-chronograph--id5694184.htm

1 like

Ik bedoel maar

Als iemand nog interesse in een NOS, afgeregeld, origineel Omega 1164 uurwerk heeft, laat maar weten. Hij zal één dezer dagen in de bus liggen.