NA: Een handwinder zonder batterij

Ondanks dat ik al een stuk of 30 seiko’s gehad heb heb ik nooit een Seiko handopwinder gehad. Hoog tijd dat daar verandering in kwam. Gisteren zag ik toevallig iets leuks op marktplaats, een advertentie voor een Seiko handwinder. Maar in de beschrijving stond “Loopt niet, moet waarschijnlijk nieuwe batterij in” :thinking: Nou heb ik geen idee waar je een batterij zou moeten plaatsen in dit uurwerk maar mischien dat het uurwerk na een paar keer de kroon draaien wel zou lopen :nerd: De slechte foto’s maakten het plaatje volledig af :wink: Ik wilde het risico wel nemen en had het horloge aangeschaft :blush:

Toen ik vandaag thuis kwam lag het pakketje op de mat. Eerste wat ik deed was natuurlijk het horloge opwinden. En voila na 1 omwenteling van de kroon zat er al beweging in de secondewijzer. :smile: Er was nog wel een hoop schoonmaak werk nodig en het glaasje moest nog gepolijst worden. Het klokkje ziet er weer een stuk beter uit en in ieder geval een stuk beter dan op de foto’s van de verkoper!

Na 47 jaar ziet de wijzerplaat er nog zo goed als nieuw uit :grin: Ik vind de kleur erg mooi, het zwart heeft een grijze gloed er over heen. Het verschil met de duurdere modellen is wel duidelijk zichtbaar door het geprinte ipv opgelegde logo.

Ook het uurwerk dat een batterij nodig had ziet er goed uit en tikt lekker weg :+1: Alleen erg jammer dat de snelverzet voor de datum ontbreekt. Zoals jullie kunnen zien was ik te lui om hem helemaal tot en met de 15e vooruit te draaien.

Na het schoonmaken weer in elkaar.

35 likes

Leuke vangst!

1 like

Niet iets heel bijzonders of hoogstaands maar inderdaad gewoon een leuk klokkie :smile:

1 like

Een handopwinder met batterij is toch best bijzonder :grin:
Enjoy!

1 like

mooooooii

1 like

Een mooie vondst en altijd leuk een Seiko handopwinder in de verzameling.
Veel plezier ermee. Greets nitraM

1 like

Heel mooie Seiko. :ok_hand:

1 like

Leuk! Veel plezier er mee.

1 like

ik zou dan toch nog even een mailtje nasturen dat er volgens je horlogemaker niet eens plek is voor een batterij. Wie weet krijg je nog de helft van het geld terug :wink:

2 likes

Mijn beste,

Goed hoor!!
Een leuk verhaal van een inspirerende aanwinst!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Echt heel fraai! Prima deal! :thumbsup:

1 like

Leuke aanwinst :thumbsup:
Maak van het opwinden een dagelijks ritueel, leg 'm naast een quartz en dan vergelijken op gelijk lopen (en eventueel bijstellen), ik denk dat er nog méér handopwinders bij komen :innocent:

1 like

Gave beads of rice band ook :heart_eyes:

1 like

Prachtig!!!

1 like

Bedankt voor alle leuke reacties! :slight_smile:

@pverstraten gelukkig niet de hoofdprijs betaald omdat hij niet liep :wink: Voor de verandering eens hele fijne comminucatie via Marktplaats, was goed zaken doen.

@Harpoen Inderdaad erg handig een handwinder, ik heb geen watchwinder en dan staat die automaten toch vaak stil. Dat zou zomaar kunnen dat er nog meer bij komen, mischien een mooie King Seiko handwinder.

@Ferdinand dit is de 3e beads of rice die ik in de afgelopen 2 weken gekocht heb :frowning: Zo heb je er geen, en zo heb je er 3…

3 likes

Beste, leuke aanwinst, kom je inderdaad zelden tegen. Veel draagplezier ermee .

1 like

Die raak je hier vast we kwijt :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Mooie vangst🖒… vind handwinders ook relaxed😎

1 like

Dank voor het delen van je aangename ervaring.

Een handwinder heeft charme.

Je hebt mazzel dat je geen lekkende batterij hebt aangetroffen.

1 like

Zonet het glaasje gepolijst. Ik merkte gisteren dat de wat diepere krassen er niet uit gingen met alleen polijstmiddel, dus vandaag met het nagelvijlblokje aan de slag gegaan.

14 likes