NA, een J. Mulder chronograph van Hollandse bodem!

Een prachtig verhaal en een heel fraai horloge.
Veel draag plezier.

Greets, Martin😁nitraM.

1 like

Mooie… nee ZEER mooie ervaring rijker Christiaan! Dit zijn de topics die een parel waardig zijn :ok_hand:

2 likes

Ik word altijd weer vrolijk als ik een van Hans zijn kunststukjes voorbij zie komen. Hij heeft ook hele fraaie exemplaren gemaakt waarbij de kast bewerkt is. Echt een vakman!
Veel plezier met deze aanwinst.

2 likes

Geweldig beschreven, leuk om te lezen en de foto’s te bekijken. Gaaf dat iemand dit zo doet, respect. Geniet ervan!

1 like

Mooi , kende het niet , iedere dag leer je hier nog iets bij

1 like

Dank jullie wel mensen. :smiley::+1:

Jazeker en hij droeg er zelf eentje met graveringen van Hollandse molens helemaal rondom op de kast en zelfs op de lugs, fantastisch! :ok_hand:

3 likes

Dit zijn nu echt de topics waar ik voor ga zitten en de tijd voor neem, wat een leuk verhaal. En ja, je mag best wel die J.(Hans) Mulder een veer in zijn reet geven, wat een vakman is dat zeg. En ja, het heeft een knipoog naar een Bell&Ross zoals de kast en lugs, maar dan toch een eigen twist aan dit horloge gegeven, zoals extra complicaties zoals hij het wilde en natuurlijk handgemaakt. Kan wel opnoemen waar hij zijn eigen twist aan heeft gegeven maar een ieder die dit goed gelezen heeft weet wel welke. Natuurlijk is er altijd wel wat te vinden, zo vind ik dat de subdials iets strakker afgewerkt gemaakt konden worden maar dat wordt dan weer goed gemaakt door de pushers, hoe strak de kroon is gemaakt en zo kan ik nog wel even doorgaan. En dan de rotor met zijn wieken, hoe leuk is dat :smiley:. Kortom J. Mulder is een vakman pur sang. Zou wel wat andere modellen van hem willen zien.
Nogmaals pappie :smiley: een top topic en verhaal :ok_hand: :+1:

1 like

Het heeft idd een knipoog naar B&R, maar zoek de verschillen Chris en die zijn er plenty, toch jaloersmakend als je zo een horloge kan maken en van Nederlandse makelijk :wink:

1 like

Mooi verwoord @fredpanarai1 en dank je wel. :smiley::+1:

Voor de geïnteresseerden in andere uitvoeringen van dit horloge en met dank aan @Valentijn voor zijn eerdere post:

Zie nu trouwens pas. dat ik Valentijn niet had hoeven te vertellen, dat Hans een gegraveerd exemplaar met Hollandse molentjes heeft. :joy:

Er moet op dit forum ook nog een foto van een J. Mulder, die verwijst naar Lotus auto’s, rondzwerven. Ik zal eens zoeken. :slightly_smiling_face:

Edit: gevonden en idd zoals hij vertelde, met subdials die verwijzen naar dashboard meters van een Lotus. Met dank aan één van de vele Anons. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Heeft hij toevallig ook ronde modellen, dat is namelijk meer mijn smaak. Zegt natuurlijk niets over zijn vakmanschap :innocent:

1 like

Zie de aangepaste bovenstaande post over het Lotus model en er is ook nog een Flieger als ik het goed zie. Met dank aan een gesloten verkoopdraadje van @Sjaak.

https://www.horlogeforum.nl/t/verkocht-custom-made-j-mulder-flieger/212116?u=thapapper

2 likes

Ja, zag het staan. Het Lotus model is rond, zou hij ook een horloge willen maken zoals ik het bijvoorbeeld zou willen hebben en in welke prijsklasse moet ik dan denken?

2 likes

Klop, die is al een tijdje weg.

Hans heeft destijds een serie van deze fliegers gemaakt.

1 like

Je kunt hem altijd vragen, en de prijs is afhankelijk van wat jij wil en Hans nog heeft liggen. Daarnaast is hij druk met diverse mooie projecten, dus wellicht enig geduld een schone zaak. Kortom, spreek hem aan en vraag of hij kan maken wat jij in gedachten hebt.

2 likes

Ik heb hem een appje gestuurd met de vraag of hij je kan contacten en zal anders zijn reactie naar je PB-en. :+1:

2 likes

Thanks Papa :wink:

1 like

Graag gedaan mijn z…. :+1: Ehhh, hoe oud ben je ongeveer? :thinking::joy:

Dat is een heel groot geheim hier op het HF, mijn vorige account was Ferry1959 maar niet verder vertellen he :wink:

1 like

Graag gedaan broer! :slightly_smiling_face::+1:

2 likes

Mooi geschreven en prachtig horloge!

1 like