NA: een keer wat anders

Nee ik was eigenlijk niet opzoek, maar werd vorige toen ik weer eens zonder concreet doel door de actieve topics aan het browsen was getriggerd door het horloge. Google leerde dat ie nog beschikbaar was en de prijs van omgerekend 150 euro viel ook wel mee, dus voor ik het wist zat ie in het mandje en was hij afgerekend. Vandaag binnengekomen en er kwam nog 30 euro aan invoer bovenop, te betalen aan de koerier maar dat mag de pret niet drukken.

Ik vind hem wel bij de tijd van het jaar passen, dus tijdens de komende kerstdagen draag ik eens wat anders dan normaal.

SWATCH SISTEM51 HODINKEE GENERATION 1990

Hoewel het niet mijn eerste Swatch horloge is, is het denk ik wel de meest typische Swatch die ik tot nu toe heb gehad en vind ik het voor de afwisseling best een leuk horloge om aan mijn collectie toegevoegd te hebben.

27 likes

Gefeliciteerd :+1:

1 like

Heel tof horloge! Swatch zien we hier helaas niet zo veel op het forum. Gaaf!

Zit er een verhaal achter de cijfers?

1 like

Wees welkom in Swatch Only:wink:

Veel draagplezier! :ok_hand:

1 like

Mooi hoor :+1:

1 like

In de horlogemakerij of horologie verwijst een Californische wijzerplaat naar een wijzerplaat die bestaat uit half Romeinse en half Arabische cijfers. Soms worden de uren van 3, 6 en 9 vervangen door een streepje in plaats van een cijfer en een omgekeerde driehoek in plaats van de 12.
dus het betekend inderdaad iets.

groetjes Lenno

2 likes

Leuke aanwinst.
Ik heb ooit ook een system 51 gehad. Die viel me toch toch wel tegen moet ik zeggen

1 like

Je bedoelt dat de helft bestaat uit romeinse cijfers? Ik weet alleen dat het een California dial heet en ik ken het zelf verder ook alleen van de Nomos Club Campus.

Je hoort er inderdaad ook slechte verhalen over zoals kapot is kapot omdat je niet bij het uurwerk kan.

Ik heb zelf ook nog een Sistem51 Irony, welke wel open zou moeten kunnen maar de vraag is of het het waard is om het uurwerk te vervangen mocht ie defect gaan, maar tot nu toe nog geen problemen mee gehad.

Het uurwerk vond ik nog niet tegen vallen maar die plastic kast en heel gevoelig voor krasjes en schade.
Een stalen kast (bij de Irony?) zou hem veel goed doen

Dat kan ik me wel wat bij voorstellen, hij voelt een stuk meer plastic aan dan de Irony

1 like

Leuk ding hoor, veel plezier ermee!