NA: een kleintje voor de dochter

Dochter is 3 jaar en vindt horloges top. Ze is de eerste (en vaak enige) die merkt als ik een andere horloge om doe, en dan moet er verplicht geluisterd worden naar het binnenwerk. Tiktiktiktiktik. Ze kan zelfs al het onderscheid horen tussen “snelle” en “trage” tikkers, en de metalige tik van de 3133s vindt ze top. Zelf begon ze met de onvolprezen Paw Patrol™ SkyeWatch®.

Beetje zonde dus dat toen ze vroeg of ik tussen de berg dingetjes ook eentje voor haar had - puh-leeeease - …

puss-eyes

… ik niet meteen iets vond behalve een Citizen quartz die wel nog loopt, maar het wijzerverzet is pleite. Dus echt nuttig is het niet. Niet dat het uitmaakt, want ze kan nog niet kloklezen, en ze was er super blij mee.

Ik had zelf wel een mentale noot gemaakt dat, als ik ooit een beter beestje zou tegenkomen dat zou passen, ze een échte tikker zou krijgen.

Tijdens het graven in de laden met opknappers vorige week was het onverwacht prijs. Een mini dingetje. Ligt al meer dan een jaar in de lade dus, in een groot lot meegekomen en nooit opgevallen.

Plymouth, 17 rubis, en op het eerste zicht in heel goeie staat. Binnenin tikte een nóg kleiner werkje dat er… ja, eigenlijk best schoon uit zag.

Eens snel door de schoonmaakstraat, beetje verse olie gegeven…

Prachtcijfers met niks behalve een haarbreedte bijregelen van de balans. Daar kunnen we mee leven! Maar dan, een bandje vinden. Ook maar weer graven in de voorraad van wijlen Josef, die gelukkig spring bars in alle maten heeft, dus ook de nodige 8mm. En er lagen zowaar nog een paar “licht” verouderde, “VERITABLE LEZARD” bandjes van 8mm in een doos. Poetsdoekje over, al is de kast in topstaat; even de laatste keutel Polywatch voor het glas…

Straks komt ze van school. Ik ben eens benieuwd. :slight_smile:

124 likes

dat gaat een blijde gebeurtenis worden :ok_hand:

2 likes

Super tof ding, wat leuk voor d’r! Veel plezier met geven :wink:

1 like

Heel leuk! straks wel een foto plaatsen he?

1 like

Wat gaaf!! Hoe leuk is het om de hobby door te kunnen geven!!

1 like

Da’s eigenlijk best een heel fraai klein horloge! Mooi cadeau, voor de volgende generatie. Kan zomaar eens het begin zijn van de hobby, voor haar!

2 likes

Goede opvoeding gehad :joy:

Hier zit een potentiele liefhebster in Lennert, koesteren :+1:

:joy:

Leuk ding, zal ze blij mee zijn.

1 like

Mijn beste,

Leuk hoor!!

1 like

Supertof, denk dat z daar wel heel blij mee is :ok_hand:

1 like

Koesteren dit soort momenten! :heart:

3 likes

de appel(in) valt hopelijk niet ver van de boom :sweat_smile:

1 like

En? En? En? :sunglasses::+1:

4 likes

Heel leuk! Ik hoop dat ik mijn dochter dezelfde passie mee kan geven.

1 like

Wat ontzettend leuk. Is ze vast blij mee :+1::+1:

1 like

En?
En?
En?
Puuuuh lease 🥹

Wat ontzettend gaaf. Wat zal ze trots zijn!

3 likes

Super leuk! M’n zoon van 4 begint ook interesse te tonen hier. En hij zou trouwens jaloers zijn op je dochters Paw Patrol horloge :wink:

2 likes

De passie delen, hoe gaaf en bijzonder is dat :grin:

1 like

Een dag met een gouden randje :ok_hand:Geweldig man, :smiley: :+1:

1 like

Is zo een Seiko iets voor je?

Ben deze aan het opknappen voor een van de kleinkinderen.

1 like

Super mooi om te lezen! Knap gedaan!

1 like