Hallo allen,
Aangezien ik hier de laatste maanden steeds actiever ben geworden, vind ik dat het maar eens tijd wordt om mij hier voor te stellen. Mijn naam is Tom en ben 24 jaar oud, sinds een kleine anderhalf jaar ben ik lid van dit forum.
Mijn obsessie voor horloges is begonnen op mijn 22e, ik keek om mij heen en zag de meest uiteenlopende horloges. Van G-shocks, tot Rolexen en ga zo maar door. Mijn insteek van een horloge was altijd: ‘Het moet tegen een stootje kunnen’ Nou dit horloge heb ik gevonden en is destijds een G-shock GA-100-1A1ER geworden.
De G-shock was mooi mat zwart en niet te opvallend, perfect zou je zeggen.
Alleen heb ik deze G-shock ‘maar’ 3 maanden gedragen voordat de ellende begon… Het fenomeen ‘Flipperen’ sloeg toe en ik had elke week wel een nieuwe G-shock, tot dat ik op een gegeven moment 10 verschillende G-shocks had en door de bomen het bos niet meer zag. Ik dacht bij mijzelf: ‘Waar ben ik in hemelsnaam mee bezig?’ Ik heb een goede baan, maar loop met van die maffe klompen rubber om mijn pols, wat moeten mijn klanten wel niet denken. Dus dat moest anders. Alle G-shocks zijn in de verkoop gegaan behalve de Rangeman. Daarna ben ik op zoek gegaan naar een nette ‘everyday watch’
Toen ik maandenlang op het internet had zitten surfen, diverse topics op dit forum had gelezen en talloze horlogemerken voor mijn snuit had gehad kwam ik het merk Seiko tegen. Dit was het type SKX009J op Jubilee. Dit was liefde op het eerste gezicht. Tot op de dag vandaag heb ik dit horloge en draag ik het bijna elke dag.
Ondertussen is mijn bescheiden collectie qua Seiko’s verder uitgebreid tot een Sarb033, een SKX007J en dan de SKX009J. Hier ben ik tot op de dag van vandaag zeer tevreden mee en af en toe komt er wel eens een horloge bij, maar die houdt het nooit langer dan een maand vol voordat ik hem weer verkoop…
Ik ben momenteel aan het sparen voor een horloge uit het hogere segment zoals een Rolex of een Omega. Vooral de nieuwe Rolex Explorer spreekt mij erg aan door het strakke design.
Graag wil ik iedereen bedanken die mij geholpen heeft met het voorzien van informatie de afgelopen anderhalf jaar, want door jullie heb ik mijn smaak qua horloges gevonden.
Met vriendelijke groet,
Tom