NA: Een limited edition. Wait, wut?

Zo rond de 23 cm.

2 likes

Wow. Da’s flink. Dan kom je uit bij een bandenboer die customs maakt. Toch?

Bij metalen banden kun je nog schakels inzetten.

Ik heb daar beelden van gezien.

Eng, schrikbarend en afschuwelijk.

Staal, rubber of runderleder voor mij.

Net zoals de eerste keer?

2 likes

Tja… als we zo gaan beginnen.

En ja… dit leer wordt ook gewoon naar bijvoorbeeld Italië gestuurd waar het verder wordt verwerkt als “Italian”.

Dusja… dan is de vraag wat erger is. Reptielen die in mindere maten bewust zijn van hun eigen “ik” of een zoogdier. Beiden niet goed te praten natuurlijk maar leer blijft leer.

1 like

Ooit in Italië een koe in de wei zien staan?

1 like

Ja.

1 like

Grappig, nee, dat dan nét weer niet. Althans in die zin of ik hem direct zo weer zou aanschaffen.

Voor de uiteindelijke prijs die ik betaalde is het horloge dermate uniek dat het een totale no-brainer is om in de kist te hebben liggen. De oorspronkelijke LE prijs die er aan vast zat, ja… Ik draag m’n sporthorloges nu eenmaal meer, dus daar heb ik meer geld voor over.

Ja.

Rubber is een nachtmerrie uit milieu en recycle-oogpunt.
Runderleder? Lamsleder? Wat voor leder dan ook… Tja.

Ik vermoed dat staal inderdaad de enige duurzame oplossing zou kunnen zijn omwille van de recycling-mogelijkheden en levensduur.

Dan draag ik liever geen horloges meer, als het zo moet.

3 likes

Ik ben ook tevreden met leer hoor. Ook alligator. Wilde hier alleen mee aantonen dat de schandalige behandeling van alligators, geen argument is om enkel runder te kopen. Daar gebeurt het namelijk ook. Ook staal en rubber zijn echt niet vrij van ellende…

Er zijn helaas geen cruelty vrije alternatieven die ook de moeite waard zijn. Laatst zo’n ananas band geprobeerd. Geen succes.

Het is hoe het is.

On topic;
Prachtige band btw! Ik ga hier zeker eens naar kijken :slight_smile:

1 like

afbeelding

1 like

Pardon, de meest duurzame. :slight_smile: De minst niet-duurzame?

2 likes

Bandjes van Hennep nog een optie?

Goed punt

Goed punt.

Nee.

:rofl:

Ja, zat.

Ik dacht het ook tot gisteren. Kijk (als je wilt) de aflevering van gisteren terug van de serie ‘De vuilnisman’:

1 like

Teun van de Keuken? Altijd leuk. Dank je wel voor die link. Dat ga ik bekijken.

Ik kijk denk ik te diep in de Pinot Grigio als ik in Italië ben. Echt nog nooit een koe gezien.

2 likes