Afgezien van af en toe een nieuw horloge vers uit de doos vindt ik het ook leuk om eens op marktplaats te kijken of ik mijn collectie wat serieuzer te maken. Maar in de meeste gevallen is alles wat te koop is op marktplaats een onderdeel van een online veiling, of liggen de prijzen gewoon vast door de verkopende partij.
Maar hoe tof is het dan dat je gewoon een mooi werkende stabiele Longines tegenkomt voor een best redelijke prijs , en wonderwel een niet in beton gegoten prijs
Longines, voor mij als (ik beschouw mijzelf toch echt als startend) liefhebber de eerste stap op een ladder naar wat meer luxere horloges, tenminste in mijn beleving hangt er die reputatie aan .
Een automaat uit het decennium van “make love not war”, Woodstock, Jimi Hendrix, de Beatles, de maanlanding, John F Kennedy… ik vindt het waanzinnig and mindboggeling dat het zolang geleden is, en dat toch toen ik hem om mijn pols slingerde hij gewoon liep alsof het niks is.
Goldplated case, voorzien van patina op plekken waar je het zou verwachtten. Alleen de strap is eenvoudig en nieuw… maar het misstaat hem niet .