Na één, twee, drie maal in verschillende “wat had je vandaag willen dragen” topics te hebben gepost dat ik één specifieke Nomos wel om zou willen, kan ik daar nu mee stoppen
Het is niet de nieuwste versie, want die heeft het DUW4001 uurwerk én 5bar Wasserbeständigkeit. De mijne heeft het caliber Alpha uurwerk, 3bar WR, komt uit 2022 en is in perfecte staat
Nomos heeft door de jaren heen meermaals de specificaties van bestaande modellen stilletjes gewijzigd. Meest opvallende voorbeeld de kortere lugs op de Club 701, van 47 naar 44mm.
Ik heb eerder een Tangente Sport ref. 501 gehad, maar de 101 is kleiner, dunner en nóg mooier in zijn eenvoud. De 501 had lume die gar nichts deed en de kleine sekonde stond net uit het lood.
Mooi hoor. Ik heb in 2004 lang getwijfeld tussen deze en de Orion. De beslissing viel op de laatste uit, maar wellicht ooit de Tangente voor erbij…
Draag 'm met veel plezier. Walter Gropius kijkt vast vanuit de hemel goedkeurend op je neer!
Ik heb die van mij al 9 jaar en ik ben er nog steeds heel blij mee. Een heerlijk licht horloge, heel afleesbaar en een plezier om op te winden. Mooie keuze!
Helemaal eens! De standaard zwarte leren band is mooi, maar veel te lang voor mij. Die staat in het blauwe gedeelte!
Ik had niks liggen behalve dit cheapass nato bandje en ik wou de Nomos vandaag dragen.