Zo!
Eindelijk weer eens een NA. Naast m’n DateJust 126234 en de blauwe BB58 toch al een tijdje op zoek geweest naar een ‘undercover’ horloge. Een horloge dat je gewoon in hoogzomer met korte mouwen in de hoofdstad kunt dragen, zonder dat je ogen op je linkerpols voelt branden.
De Hamilton Khaki Field geprobeerd, maar dat was 'm toch net niet. De Rolex Explorer I ook geprobeerd, maar voelde 'm ook daar niet helemaal. Van Tudor weet ik, door de BB58, dat zij ontzettend fijne horloges maken.
Na een tijdje op internet rond speuren kwam ik uit bij de nieuwe Tudor Ranger. Kort na de introductie de Ranger een keer op staal gepast, maar voelde te ‘lomp’ voor mijn 17,5cm poesjes. Tot ik de versie met de ‘Hybrid-leather strap’ ontdekte. Rondgebeld naar AD’s, maar nergens beschikbaar.
Tot de welbekende AD in de hoofdstad terugbelde dat ze er wel eentje hadden, maar alleen die op NATO. Toch maar besloten om een kijkje te nemen en dezelfde middag nog in de auto gestapt. Daar aangekomen bleek er toch nog eentje op de hybrid-leather beschikbaar te zijn.
Afgerekend en meegenomen! Van de ontzettend aardige en geïnteresseerde verkoper een Rolex-petje meegekregen en een handige Tudor-travelpouch.
Dit horloge gaat lekker mee op vakantie en tijdens lange wandelingen door de natuur!
Oh ja… foto’s: