NA: een nieuwe look voor de NOMOS

Ik heb besloten om mijn horlogehonger die ik normaal stil met een kleine aanschaf (Seiko 5, Dan Henry, dat soort werk) in afwachting van een grotere aankoop anders te kanaliseren. Ik draag deze horloges eenvoudigweg te weinig om te kunnen verantwoorden.
Daarom heb ik besloten de collectie beperkter te houden en de honger te stillen met een mooi bandje voor de thans aanwezige exemplaren. Allereerst is mijn NOMOS Tangomat aan de beurt. Tot nu toe zat hij aan een zwart shell cordovan bandje. Mooi en klassiek. Door gewichtsverlies is dit bandje (maatje medium) te ruim gaan zitten. Gaatje bijgemaakt maar zo’n grote flap aan je pols doet de looks van het horloge geen goed. Daar moest een nieuwe voor komen. Gelukkig heeft NOMOS zijn horlogebanden ook voor de klein bepolsden en een maat S is er ook.
Aanvullend op een nieuwe zwarte band heb ik ook een donkerbruin suede band aangeschaft. Ik ben erg tevreden hoe dit eruit ziet. Iets minder dressy dan de zwarte band en meteen heerlijk soepel om de pols. De maat S is ook helemaal goed. Maar zien werkt natuurlijk beter dan lezen, dus hieronder een paar foto’s van mijn ‘nieuwe’ NOMOS:

17 likes