NA: een nieuwe reisgenoot

Sinds ik een jaar of 5 geleden een TH aquaracer calibre 5 aanschafte zijn wij op de reizen die we maken onafscheidelijk. De eerste tijd op staal, later op een paar fijne tropics in verschillende kleuren. We hebben een hoop avonturen beleefd, maar de laatste familietrip afgelopen maart besloot ik dat het tijd werd voor een andere metgezel. Uiteraard bedoel ik niet mijn vrouw en kinderen, dat zijn blijvertjes :wink:

Het moest kleiner en lichter. Geen duiker, wel minstens 100m waterdicht met een schroefkroon. Een GMT, want op je horloge ook een andere tijdzone kunnen aflezen is gewoon tof. Mag best een ‘caller’ GMT zijn. En niet te duur, wat relatief is, maar toch. En toolish bovendien.

In veel topics rondgeneusd, en bijna deze Baltic hier in het blauw opgepikt. Baltic aquascape GMT. Ik sluit overigens niet uit dat dat alsnog gaat gebeuren, want wat een tof horloge.

Mijn zoektocht ging verder en toen stuitte ik op dit artikel van Fratello Jorg. wat. een. horloge. Maar limited, slecht te krijgen, en eigenlijk besefte ik toen dat ik geen zwarte dial wilde.

Wat bleek: enkele maanden terug heeft Christopher Ward een nieuwe versie van ditzelfde horloge uitgebracht. Eveneens 38mm, dun (11,9mm) en met een lug-to-lug van 43,7cm mooi op de pols. Op staal toolish, maar met de bruine canvas strap ineens een horloge dat je ook best wat netter kan dragen. Eigenlijk vind ik het ook heel tof dat er geen bezel op zit, maar dat de GMT tijdsaanduiding als een ring op de dial is geplaatst.

Het bolle saffier, het groen en het créme, de open caseback, 150m waterdicht met een schroefkroon, in combinatie met zijn afmetingen maken dit voor mij het perfecte horloge voor zowel op reis als een dagje in een pretpark of op mijn werk. Aanschouw de Christopher Ward C65 Dune GMT!

Ik heb hem nu 2 dagen om de pols en kan alleen maar zeggen dat die erg fijn draagt. Het canvas buigt nog niet erg lekker, maar dat wordt ongetwijfeld snel beter. Nog geen foto op staal, maar die volgt natuurlijk asap. Thanks voor het lezen! :pray:

89 likes

Heel mooi horloge! Die indices lijken wel extra hoog opgelegd, tof.

1 like

Prachtig horloge, mijn complimenten. Gefeliciteerd met deze travel NA

1 like

Wow, ik vind hem ook érg mooi! Gefeliciteerd.

1 like

Mooi horloge, geniet ervan!

1 like

Gefeliciteerd met deze nieuwe metgezel, geniet ervan

1 like

Heel erg gaaf! Mooie uitvoering.

1 like

Geniet ervan :ok_hand:t2:

1 like

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze markante verworvenheid!.
Fascinerende wijzerplaat!!
Mooi hoor!!
Ik wens je er een fijne tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Wat een geweldig sierraad.
Met de canvas erom heel mooi. Ben uiteraard benieuwd hoe hij is op staal.
Draag hem in goede gezondheid.

1 like

Gefeliciteerd met deze prachtige CW.

1 like

Toppertje van CW dit weer! Erg mooie kleurencombo!

1 like

Geniet ervan :wink:

1 like

Retro met een modern tintje. Mooi! Geniet er van en blijf foto’s delen. Die foto van die opgelegde indices, smullen

1 like

Thanks voor jullie leuke reacties allemaal! Kan iemand mij vertellen welke tool ik kan gebruiken om de stalen band te resizen? :pray: Ik heb de 6767 voor pushpins maar deze zijn geschroefd.

En terecht. Goeie keuze, geniet ervan!

1 like

Prachtige aanwinst, veel draagplezier!

1 like

Gaaf horloge. Mooie details! Heel veel plezier ervan!

1 like

Mooi horloge, veel plezier ervan!

1 like