NA, een nieuwe start.

Hallo allemaal, ben ik weer met een nieuwe NA.
Voor mij iets speciaals, een horloge met enige raakvlakken uit mijn leven.
Bouwjaar, doel, land van herkomst .
Deze 3 aspecten aan elkaar knopen en dit horloge blijkt een must te zijn binnen mij collectie.

Daarnaast ben ik druk bezig “vintage” mooi te gaan vinden en dat vult het geheel mooi aan.

We gaan terug naar 1989, bouwjaar. van dit horloge.
Ik, jong straat schoffie wonend in Utrecht centrum kreeg te horen dat we naar het brave katholieke Uden gingen verhuizen omdat mijn pa het nodig vond de landmacht te verruilen voor aan boord te stappen in het destijds opstartende fam bedrijf de CSU…

Serieus, waren lastige jaren voor mij.
Wat was Uden BRAAF EN SAAI en laten we het niet over dat gekke dialect hebben… gekkenhuis .
Heeft lang geduurd totdat het Utrechtse uit mij is gegroeid en ik ben omgeturnd tot een net niet raszuivere Brabo.

Nog eens 1989, mijn maatje, mijn toen alles, mijn opa kwam te overlijden . Wat een drama is dat voor mij geweest.
Mis hem nog, echt waar.
Mijn opa gaat nog een groot raakvlak aan dit horloge geven.
Mijn opa heeft zich groots ingezet voor Nederland in WW2.
Op de Grebbeberg zat hij in de laatste operationele bunker samen met zijn maten alles te geven om De vijand te verslaan.
Vergis je niet: ze hebben daar flink weerstand kunnen geven . Heel flink.

Nadat deze bunker ook onder controle van de vijand kwam werden de officieren bij het uit klimmen van de bunker dood geschoten . Heftig.

Mijn opa had weinig zin in een noodlottig einde dus luisterde braaf naar zijn vijand.
Tijdens het transport is hij ontsnapt en op Ypenburg zich gemeld om daar door te vechten tegen de vijand.
Uiteindelijk hier ook weer overgave en gevang.

Na 7mnd gevang weer een ontsnapping en met de boot naar Engeland .
Daar aangemeld bij de Engelse krijgsmacht en tot einde oorlog zich ingezet voor onze vrijheid .

He Engeland, krijgsmacht .
Juist, de volgende raakvlakken met de NA.
Want idd, de 1989er NA is voor de Engelse krijgsmacht gemaakt .

Dat is toch gaaf, al deze raakvlakken uit mijn leven die samen komen in dit horloge??
1989 was het jaar dat mijn leven serieus heeft doen veranderen. Een compleet nieuwe start, in dat jaar ben ik gestart met het worden wie ik nu ben.

Dus ja, moest hem wel kopen .

Daarnaast, ja ik vind het een serieus gaaf horloge.
Gelukkig ook bij deze NA, ik is blij

De plaatjes.

@WPS , dank voor dit mooie horloge!

Beetje extra info omtrent het type horloge.

147 likes

Dat is een blijvertje, dat kan niet anders. Een prachtig horloge, en nog mooier door de manier waarop je het horloge verbindt aan je leven. Draag 'm in gezondheid!

1 like

Mooi verhaal… de geschiedenis laten we maar achter ons! Met dit horloge ga je de toekomst in! Veel plezier ermee…. :blush:

1 like

Mooi verhaal en een mooi horloge!

1 like

Mooi verhaal, uit het hart. Dank dat je dit met ons wilde delen. Het horloge is geweldig, mooie foto’s heb je gemaakt ook :+1:

1 like

Erg mooi! Veel plezier er mee!

1 like

Mooi horloge, mooi “verhaal” ook! Erg persoonlijk!

Veel draagplezier!

1 like

Mooi verhaal zit erachter! Hij hoort bij jou, veel plezier ermee!

1 like

Prachtig verhaal zeg, dat maakt een horloge nòg dat stukje extra mooi en bijzonder!

1 like

Prachtig verhaal en een heerlijke NA. Draag hem met trots zou ik zeggen. Vooral trots op je opa. Wat een held zeg.

1 like

Bijzonder verhaal, en dank dat er zulke strijdvaardige mensen waren in die tijd.

Mooi dat het in een horloge samen kan komen.

En ach Uden, best leuk toch… :wink: Al snap ik als je jong bent en uit Utrecht komt het een saaie bedoeling is.

Draag hem met trots

1 like

Ik neem aan dat deze nooit de collectie zal verlaten! Geniet er veel van :ok_hand:

1 like

Bijzonder verhaal Hans. Schitterend horloge ook!

1 like

Gaaf verhaal. Wat kan je zo een hoop aan een horloge koppelen, leuk. Veel plezier ermee.

CSU? Het schoonmaakbedrijf?

1 like

Dit wordt een blijvertje, kan niet anders met zo’n achterliggend verhaal, heel gaaf. Stoer horloge!

1 like

Erg tof horloge :sunglasses: En quartz is gewoon heerlijk om er bij / tussen te hebben! Enjoy!

1 like

Mooi apparaat, veel mooier verhaal! Veel draagplezier man!

1 like

Wat een held die opa van je. Ontsnappen en blijven vechten . :muscle:

Ze zijn zo cool die g10. Voor mij echt de verassing van het jaar.

Complimenti van zijn moderne opvolger

2 likes

Gaaf hoor Hans! Mooi verhaal en dito horloge!

1 like

Dit is nog ‘ns een aanwinst, topper!

1 like