Tis maar waar je trots op bent …
Precies. Jij snapt m.
Gefeliciteerd mooi verhaal en idem dito voor het horloge
Een horloge met een verhaal!
Bij mij mijn overgroot opa. Helaas gesneuveld op 09-04-1945 net na het ontzet van Zuthpen. Er is ook een straat naar hem vernoemd (Jan Heijenkstraat) in Zutphen. Na het overlijden van mijn oma hebben we nog een brief van Wilhelmina gevonden met haar deelneming voor mijn overgroot oma.
Hoewel ik hem dus niet persoonlijk gekend heb, blijf ik het wel een mooi en bijzonder verhaal vinden. Zeker als mijn oma over hem vertelde (ze was 11 toen hij sneuvelde)
Er is toen ook een gedicht gemaakt, linkje, werd als ik het mij goed herinner voorgedragen bij de onthulling van de straat vernoeming
Dank voor het delen van dit bijzondere verhaal.
Geniet van je aanwinst en de herinnering aan je opa.
Een horloge met zo’n verhaal is altijd bijzonder ben net nog over de Grebbeberg naar huis gereden .
Gefeliciteerd met je NA , geniet ervan
Ik had deze bijna gekocht, ietsje te lang getwijfeld, en nu ontdek ik naar wie hij gegaan is.
Had er best spijt van dat ik niet sneller had beslist, maar dit topic verzacht de FOMO heel wat. Als ik je verhaal lees ben ik blij dat jij 'm nu in je bezit hebt, ik had er helemaal niet zo’n verhaal aan kunnen koppelen.
Sowieso komt er nog wel eentje, ooit. Mogelijk is het een teken dat ik moet wachten op eentje van een mijn geboortejaar
Veel draagplezier Hans!
Proficiat.
Mooi verhaal.
Veel draagplezier toegewenst met de NA.
Mooi verhaal. Geniet ervan
En elke keer dat je het draagt komt dit verhaal weer tot leven! Mooie aanwinst, krijgt vast een ereplaats in de collectie.
Indrukwekkend verhaal en mooi dat alles samen komt in dit horloge. Ook respect voor jouw opa zaliger als veteraan🙏
Jeetje, wat een mooie reacties allemaal .
Dank daarvoor, waardeer het enorm…

Op de Grebbeberg zat hij in de laatste operationele bunker samen met zijn maten alles te geven om De vijand te verslaan.
Wat een raar toeval zo op een horlogeforum, maar onze opa’s moeten in die meidagen van 1940 vlakbij elkaar gezeten hebben. Mijn opa zat ook als soldaat daar op de Grebbeberg, niet zo’n spectaculair verhaal als jouw grootvader, maar hij was als dienstplichtig rode kruis soldaat daar ook gelegerd. Inval meegemaakt, gevangen genomen, naar Duitsland getransporteerd etc.
Opa leeft nog steeds, is inmiddels 102, en ik ga nog regelmatig bij hem op bezoek. Voor de corona gingen we ook ieder jaar samen naar de herdenking op de Grebbeberg, is ieder jaar op 1e pinksterdag. Altijd weer bijzonder om dat mee te maken en ook heftig om zijn verhalen te horen.
Geniet van je NA!
He en niks minder spectaculair , elke soldaat die zich heeft ingezet verdient onze respect.
Wat gaaf dat jou opa er nog is!
Hoop dat hij zijn ervaringen deelt met je.
Mijn opa vertelde veel, maar veel bleef over voor als ik groter zal zijn. Wat ik toen tot mijn oren kreeg waren milde verhalen.
Helaas was ik nog maar 10 toen hij ging.
Heb de meer heftige verhalen en verslagen via internet en mijn vader ontdekt.
Gelukkig is er VEEL te vinden.
Heb zijn paspoort, loden breekplaat , en vele andere documenten uit de oorlogstijd wel hier liggen.
Die heeft hij altijd in eigen bezit weten te houden.
Ook brieven, fotos en notities van mede strijders.
Daarnaast kaarten met kruisjes en namen waar vrienden zijn gesneuveld .
Ik besteed geregeld tijd om hun verhalen ook te ontdekken.

Is dat straat schoffie nu ineens een nette Brabo geworden? Kan het mij haast niet voorstellen:-)
Indrukwekkend verhaal Hans…en een super toffe aanwinst.
Mooie herinneringen!
Veel plezier met je NA!

ik is blij
Nice! Mooie herinnering aan een familielid én een retevet horloge, beter wordt het niet. Gefeliciteerd!