NA: Een Nomos en hoe een spec sheet niet alles zegt

Hoe verwissel je dan een band?
De pushpin van 16mm zit dan toch in de band van 18mm. Daar kom je toch niet meer bij.

Bedankt voor de bijdrage, erg interessant. Was altijd beetje verbaasd over die “toilet bezet” indicator. Sorry als het ridiculiseer.
Mooie klok, gefeliciteerd.

1 like

Je schuift het bandje naar de zijkant, ‘ontbloot’ zo de springbar en vervangt het bandje. De standaard bandjes hebben een quick release en je kunt in die soort ook andere kleuren met quick release krijgen voor de Metro. Maar standaard 18mm werkt ook. Ik heb voor dat blauwe Molequin bandje 16mm quick release springbars besteld, dus als je 18mm quick release hebt kun je die ook later aanpassen.

Bekijk het filmpje wat ik linkte over dat opwinden eens. Als je het daarna nog steeds een toilet indicator vindt, dat mag. Ik vind hem gaaf en het een mooi aspect van het ontwerp. Je neemt een power reserve indicator en maakt het juist onderdeel van het ontwerp ipv een afterthought. Er is ook een 38mm versie zonder power reserve, dus je zal niet de enige zijn die het niks vindt.

2 likes

Gefeliciteerd :+1: ik hou hier wel van!

Alleen dat metallic-achtige van de wijzerplaat vind ik niet zo mooi

1 like

Van harte proficiat!

Heb deze in het echt gezien en is echt een heel
leuk horloge! :ok_hand:

Tres bien

Gefeliciteerd! Prachtig is deze Nomos.

Oh wat vind ik hem… Niet mooi!!!
Maar zo fijn dat smaken verschillen en dat jij ‘m mooi vindt!!!
Heerlijk dat er nog horloges met een eigen gezicht zijn :+1:t4:.
Geniet ervan :ok_hand:t3::ok_hand:t3:!!!

2 likes

Gefeliciteerd! Geniet er van!

Leuk verhaal! Ik vind Nomos een leuk merk, maar ik heb er om een of andere reden nog niet een gekocht. Misschien komt dat nog wel. Veel plezier ermee!

Geniet van dit prachtige horloge :+1:
Nomos maakt vaak polariserende designs, en deze is een van de meest ‘bijzondere’. Vooral kleurgebruik is iets dat ze erg goed én origineel doen, zoals jij ook al aangaf.

1 like

Een prachtig horloge van een geweldig merk. Ik heb zelf de Tangente “100 jaar Bauhaus”, iets klassieker. Maar deze Metro zou daar nog wel eens bij kunnen komen!

1 like

Geweldig gaaf horloge! Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst

Leuke review van een bijzonder horloge!

Wat is celeste?

Celeste is een kleur blauw, bekend oa door dit mooie fietsmerk:

image

2 likes

Groenblauw, de accenten op de wijzerplaat. En inderdaad die fiets.
De enige reden dat ik de naam van die kleur ken is omdat ik ook aan wielrennen doe :upside_down_face:

1 like

Ik dacht al zoiets :facepunch::sunglasses:

Mooi lelijk horloge😉

Prachtig origineel ontwerp. Geen allemansvriend wellicht, maar voor de creatieve drager toch zeker. Gefeliciteerd.

1 like

Voor degenen die hem lelijk vinden, kan je beschrijven waarom? Ik ben absoluut niet beledigd hoor, je mag dat natuurlijk gewoon vinden. Ik ben alleen benieuwd wat de reden is.