De Black Bay 58 is weer terug en voorgoed.
Wat een prachtstuk is dit horloge toch. Mijn eerste herinnering aan dit horloge dateert van de zomer 2019. Destijds was de zomer de jungle van de terrassen. Niemand maakte zich druk om Corona en lebberde elkaar af bij een begroeting. Ik vond dat ik een mooi horloge had verdiend door doelen te realiseren die ik jaren geleden had vastgesteld. Een beetje onwennig liep ik in de AD binnen bij Skaap van de Raap. Ik stond klaar om een Datejust te kopen. Door de maat van 36mm knapte ik er helemaal op af. Nu weet ik natuurlijk wel beter. Gedesillusioneerd stond ik daar en een moment van stilte volgde. De verkoper zei toen opeens wacht ik heb wel wat je misschien ook mooi vindt. Hier een Black Bay. Ja meneer dit is echt heel
mooi hoor, ik ga hem pakken. Hij kwam terug met een Black Bay 41mm en een Rolex Airking als verassing. De Airking als eerste omgedaan het blijft toch Rolex hè. Mooi maar twijfel. Toen de Black Bay omgedaan ja, ja dit is al stukken beter maar zo een dikke kast dat kan toch niet. Hoe moet ik mijn overhemd hierover krijgen zeg ik tegen de verkoper NOU NOU hoe dan? De verkoper krijgt zweetdruppels op zijn hoofd en zegt dan na enige aarzeling ik denk dat ik het voor je op kan lossen. Hij liep weg en terwijl hij weg was dacht ik is die man niet goed wijs met z’n dikke kast. Verdomme hij begrijpt mij toch wel of niet, waarom begrijpt hij mij niet? Ziet hij niet dat ik een mooi horloge nodig heb? Vreemd hoor wat vreemd. De verkoper komt terug en heeft een horloge in zijn hand. Hij legt hem neer en het eerste wat er bij mij gebeurd is een glimlach gewoon Instant die befaamde klik waar iedereen het over heeft. Wauw wat vet Ik pak het horloge op en kijk er even naar in alle stilte en rust. Exact en exact op dat moment werd ik verliefd op de Tudor Black Bay 58.
De gouden wijzer de rosé gouden letters en de snowflake hands och jongens en meisjes wat een pareltje. De maat is perfect ik laat het horloge links en rechts door mijn handen gaan en hij is perfect geen dikke lompe kast voor mijn gevoel maar perfect in balans. De kroon zonder crownguards is als een poortwachter voor een paleis, sierlijk maar toch trots en sterk. De Lugs passen perfect en aan het uiteinde mooi gebogen gewoon precies zoals ze horen. Toen pakte ik de bezel vast, even kijken en voelen en yes geen speling. Even draaien aan het rad van de de Tudor en klik,klik,klik ik voel elke klik tot die weer op 12 uur is. Daar gaan we dan Ik doe het horloge om en op dat moment weet ik het eigenlijk al. Dit is mijn horloge.
De verkoper zegt moet ik hem voor u bestellen, bestellen hoezo bestellen hij ligt hier toch voor mij. Ja meneer deze is voor een klant en er is een wachtlijst voor dit horloge. Een wachtlijst? Je ziet toch dat die voor mij is gemaakt denk ik bij mezelf. Nou ik ga er nog even over nadenken en verlaat met een enorme kater skaap. Een wachtlijst zucht wat is dit voor gekkigheid.
Heb daarna nog een weekend zitten twijfelen omdat ik dacht ik ga toch een Rolex kopen. Waarom weet ik niet het blijft toch trekken Rolex het is de prestige, de naam en ja ik vind dat tof. Op dat moment wilde ik dat graag terwijl ik ook wel wist dat ik de Tudor mooier vond. Het horloge heb ik uiteindelijk in november aangeschaft in Parijs tijdens een bezoek aan een van mijn beste vrienden. Zo mooi om samen met hun dat horloge te kopen en het viel allemaal op zijn plek (@Gets83 heb ik intussen ook besmet met het horloge virus). Daarna bleef toch dat gevoel van het bezitten van een Rolex knagen. Ik ben daarna gaan flipperen als een gek uit nieuwsgierigheid en vervelling. Mijn laatste aankoop was de de Speedy maar niks gaat boven mijn BB58. Waarom koop je dan een Speedy? Wel ja er was geen BB58 voorhanden en de honger moest toch gestild worden. Afijn de Speedy gaat woensdag als het goed is naar een sympathiek Forumlid die al heel lang uitkijkt naar een Speedmaster!
Ik was met hem aan het appen toen hij mij tipte er staat een BB58 te koop op het forum. Ik zag de advertentie van onze forum prinses en de deal was volgens mij met 1 minuut beklonken. Vandaag de BB58 weer terug met een mooie Vanguard strap erbij( echt een aanrader trouwens super licht en soepel je voelt hem niet eens) en ik ben zo blij. Net zo blij als de eerste keer dat ik hem oppakte en omdeed. Er is geen enkel horloge wat het wint voor mij. Draagt zo ontzettend fijn noem mij een materialist maar ik word echt gelukkig van de BB58.
Al komen er nog meer horloges bij deze gaat nooit meer weg. Ik zal je nooit meer in de steek laten😘 getekend Tijdrijp