En ik weet dat een Landcruiser betrouwbaarder is.
Mijn zwager is monteur en heeft als Rover monteur gewerkt en rijdt nu in een Toyota.
Maar het gevoel van beide auto’s is niet te vergelijken,
dus als er na de vakantie nog budget over is komt deze LaRo hommage zeker in de collectie
Terug van een heerlijke vakantie.
Horloge en auto hebben zich prima gehouden
Erg leuk om te zien, ik had de hoogtemeter geactiveerd tijdens de afdaling naar Lysebotn,
een afdaling van 600 meter over 27 haarspeldbochten.
De hoogtemeter op de Citizen draaide als een secondewijzer
Verder is er geen foto die de werkelijke schoonheid laat zien,
maar we hebben een kleine poging gewaagd:
Heel vet! In juni met onze Auris naar Noorwegen geweest. De eerste dag over 35km gravel en grind was even een schok, maar wat een prachtig land. Die tunnels en panoramavegen daar . Deze video brengt het vakantiegevoel weer even terug .
De gravelwegen die wij reden waren vaak tolwegen. Met schitterende vergezichten.
En achteraf snap ik waarom je zo weinig opschiet in dat land. Niet alleen zijn de afstanden fors, maar je hebt ook de neiging om iedere twee kilometer je auto aan de kant te zetten om wéér fotos te nemen.
Voor volgend jaar staat bij ons o.a. Rjukan op de planning, een van de mooiste bergtoppen met een enorm breed uitzicht. (Met helder weer kun je bijna 30% van Noorwegen zien, aldus diverse kennissen die daar regelmatig heen gaan/geweest zijn)
Heerlijk om te zien! Ook veel herkenning uit het filmpje. Dit jaar ook geweest voor het eerst. Sprookjesachtig mooi land.
Met deze twee toppers door het land gereisd, iets minder wijzers en iets minder bodemvrijheid maar fantastisch rijden daar. (Al heb je vrij weinig aan al die PK’s daar )
Ik zie dit weer voorbij komen met de discussie over de beste off road voertuigen en ground clearance… Mijn end of days voertuig zou een Honda CRF300, een Tenere 700 of een Kawa KLR650 zijn. Maar ook een Berlingo blijkt te werken als ik Carnage a trois mag geloven.
Is geen discussie hoor, er is 1 jaloerse uiting welke LaRo negatief bejegend en zijn keuze superieur vindt, maar verder respecteren we elkaars voorkeur en vinden we ieders keuze leuk en prima
Mijn end of days dame zou trouwens Milla Jovovich zijn, maar dat is en andere discussie geloof ik