Het camping seizoen gaat weer beginnen vandaar een NA gericht op gezelligheid, bieren, een pinot grigio, een lekkere steak en wie weet goeie sex als de kids uit het zicht zijn. Deze NA gaat over horloges voordat uw gedachte aan de haal gaat en in porkies pretpark beland of denkt aan Sabrina (boys boys boys) uit Italië. Jaren 80 voor de jonkies onder ons…. Sabrina is neo vintage toch?
Na mijn Omega Nekton en Omega Electric Blue voor op de camping was ik weer toe aan een Omega want beide horloges waren weg geflipperd. Tijdens de laatste GTG werd ik getriggerd door een zwarte Omega duiker zonder golfjes. Na een aantal rondjes in de fraaie GTG 010 ruimte bleef ik terugkomen bij dit horloge en het campingalarm ging af. Daarna wat geestelijk gepruttel om de zoektocht te starten met de nodige inspanningen en onderzoek. De keuze was tussen blauw en zwart. Afgelopen week was het zover en vertrok ik naar een pittoresk dorpje in Nederland vlakbij de Belgische grens. Op de heenweg regen en hagel afgewisseld door een regenboog.
Een nette jongen en piloot in opleiding van midden 20 wachtte mij op in fraai etablissement. Onder het genot van een cappucino werd er gekletst over horloges en andere zaken. Voldaan naar huis en twee dagen later een schakeltje erbij gedaan. Het op maat maken is vrij eenvoudig want de schakels zijn voorzien van schroeven i.p.v. pushpins.
Over het horloge:
De wijzerplaat met golfpatroon is vervangen door een prachtig afgewerkt glanzend blauw dat afhankelijk van het licht verandert van levendig blauw naar diep marineblauw. Het opgelegde Omega logo komt door de plaat op de juiste manier tot zijn recht zonder dat het te opdringerig wordt. De diameter van het horloge is 41 mm, lug to lug 47,3 mm en de dikte 12.8 mm. De diameter is dus iets kleiner dan de huidige seamasters. De band voelt solide aan en wisselt gepolijste delen af met geborstelde delen. Als ik de NA vergelijk met de Nekton dan is het draaggevoel comfortabeler en het horloge is minder aanwezig.
Thanks voor het lezen ![]()