NA, een rariteit, Velona Yachting timer stopwatch voor om de pols.

Zelfs voor mij, ik verzamel Minerva en dan mn alle stopwatch varianten, is dit een rariteit, maar toen ik hem voor weinig op MP zag staan kon ik hem niet weerstaan!

Dus eergisteren gekocht, vandaag in huis. Postnl kan het dus wel!

Een Velona dus, het huismerk van de voormalige V&D. Yachting timer, want te gebruiken voor zeilwedstrijden. En gebruikt is hij, her en der zitten best wel wat gebruikssporen, maar hij loopt nog prima!

En dus draagbaar om de pols. Ik kom op mijn zoektochten wel vaker Yachting timers tegen, er zijn er veel gemaakt, maar dit was de reden voor mij om hem te kopen, want er zijn er maar weinig die draagbaar zijn om de pols.

Origineel bandje ook gok ik, als ik google lens probeer kom ik online maar een plaatje tegen van eenzelfde timer, op deze site, met hetzelfde bandje:

Ik ga hem uiteraard niet dragen, daar is hij met zijn 60 mm ook veel te groot voor, maar hij krijgt een mooi plekje in mijn vitrinekast!

Plaatjes nu!

Groot ding ook, 60 mm. Groter dan de twee Minerva’s die ik al had.

34 likes

Das een flinke knoepert, gave yachtingwijzer ook.
Dit zie je niet veel, sterker nog, ik had het nog nooit gezien. Geniet ervan

1 like

Wow, die is goed aan de maat! :open_mouth: Maar, leuk! Ik heb ook ooit nog een Velona horloge gehad, als kind. Het enige dat ik me er nog goed van kan herinneren is dat de stalen band een echte harenvreter was. :grin: Geen idee waar ie gebleven is, helaas… :thinking:

1 like

Een heerlijke aanwinst voor de verzameling :ok_hand:

1 like

Gaaf zeg!

1 like

Wat een supergaaf en bijzonder ding! Geniet er van!

1 like

Grappig dat er een bandje bij zit zodat je hem wel zou kunnen dragen. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

1 like

Leuk :+1: :smile:

1 like

Leuk ding verdient ook een plekje in het Velona only topic.

1 like

Ga ik hem in zetten :+1:

1 like

Ik ook niet, vond het zo’n raar en grappig ding dat ik mij niet in kon houden :wink:

1 like

Dat vond ik dus ook het leuke eraan, anders had ik hem nooit gekocht. Stopwatches vind ik erg leuk, maar dan wel van "gerenomeerde " merken, liefst met een extra, zoals een mooi column wheel uurwerk of een andere leuke spec.
Velona is natuurlijk maar een voormalig huis/plakmerk, maar dit feit maakt hem in mijn ogen speciaal en passend in mijn verzameling.

2 likes