NA: een Seiko, 😵…. Maar niet echt😊

Moet ik nog zeggen dat ik een citizen liefhebber ben? Nee toch?
Maar toch zag ik met glinsterende ogen af en toe zeer mooie seiko’s langskomen hier op het HF.
Zou ik het durven een seiko in de collectie toe te voegen? :dizzy_face::grimacing::confused:zéér lang over getwijfeld tot dat ik deze tegen kwam :heart_eyes::sunglasses:

Een CREDOR?.. maar dat is toch geen…… toch wel, hij zit in de seiko groep :+1::ok_hand:

Even wat Technische specificaties:
‍· Aandrijfsysteem: Veeraandrijving handmatig opwinden
· Kaliber nr.: 7R88
· Aantal juwelen: 30 juwelen
· Gangreserve: ongeveer 48 uur
· Magnetische weerstand: Ja
· Materiaal kast: roestvrij staal
· Materiaal band: Krokodillenband (donkerblauw)
· Glasmateriaal: Dubbel gebogen saffierglas (interne antireflectiecoating)
· Wijzerplaat: marineblauw, gangreservegravure
· Nauwkeurigheid: Gemiddeld maandelijks verschil ± 15 seconden (gelijk aan dagelijks verschil ± 1 seconde
· Afmetingen: L 46,8 mm B 39,3 mm T 9,9 mm
· Waterdicht: Waterdicht voor het dagelijks leven
· Gewicht: 73,0 gram

Nu was ik er toch niet meteen verslingerd aan en om deze toe te voegen aan mijn collectie was dat ook niet meteen, maar mezelf kennende bleef het niet bij eenmaal kijken maar wel véééééle malen kijken :grin:

Intussen maar surfen op het web om toch maar zoveel mogelijk te weten te komen over dit horloge, :nerd_face: man wat een jacht weer :roll_eyes: als klap op de vuurpijl kom ik hem ook nog eens te koop tegen op chrono24,… ding, ding, ding, ding, ding!!! :heart_eyes:

‍Nog altijd niet overtuigd, nog steeds die twijfel, waarom een Seiko?.. hé!!! :rage:het is geen Seiko, het is een CREDOR!!! …… :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes: ok, het is een Seiko :relieved:
Maar wat voor ééntje? Er staat wel Credor op de plaat, enkel aan de achterzijde staat een vermelding naar Seiko, dus het moet toch kunnen???
Dus, ja, we gaan er maar voor zeker? :smirk:

Contact gezocht met de verkoper via chrono24, gegevens uitgewisseld, dan m’n geldbeugel razend kwaad gemaakt :rage::rage: maar ja, ik ga ze niet meenemen naar het hiernamaals, dus saluu!! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Het is weer een weekje later en…. Ding dong :bellhop_bell: daar staat ie, hij heeft m’n pakkie nu kan mijn dag niet meer stuk :sunglasses::heart_eyes:
een prachtige doos en omdoos :star_struck:

en daar is hij dan :smiley:

even wat leuke foto’s met de (smart)phone :sweat_smile:

en wat close-up voor zover dit kan,

en nu maar genieten en veel kijken :wink:

155 likes

Dat is geen horloge maar een kunstwerk :smile:

1 like

Mijn beste,

Wat een prachtige aanwinst!!
Uitmuntende schoonheid.:ok_hand:

Ik wens je er dan ook een glansrijke tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Jaa…een geweldige aanwinst deze Credor …de afwerking en detaillering lijkt me uitmuntend …dit lijkt me danook het super luxueuze segment van de Epson groep …proficiat :+1: :ok_hand:

1 like

Prachtig.
Gefeliciteerd.

1 like

Heel mooi, gefeliciteerd!

1 like

Prachtig, draag hem met trots! :+1::watch:

1 like

Poeh echt prachtig, gefeliciteerd! Ik kijk uit naar meer foto’s :grin:

1 like

Prachtig!

1 like

Heel toffe en unieke schoonheid! Proficiat.

1 like

Gaaf hoor, dat is weer eens wat anders! Heel veel plezier ermee!

1 like

Kolérè, en dat zeg ik niet gauw als Limburger, wat een prachtige Japanse schoonheid!
Credor dat is is naast Grand Seiko het top segment van Seiko. Veelal gemaakt van edel metaal, Cré d’or, zit in de naamgeving “gouden creatie”.
Fantastisch mooi gefeliciteerd!

4 likes

Prachtige aanwinst! Gefeliciteerd! Volgens mij zijn er niet veel Credors op het forum. Kun je bijna in je eentje het topic Credor only levend houden :tada:

1 like

Bijzondere aanwinst! Veel draagplezier gewenst! :ok_hand:

1 like

Super mooi, geweldig leuk en een lust voor het oog. Enjoy!

1 like

Wat een fantastische aanwinst. Dit is een klasse horloge uit de hoogste categorie. Gefeliciteerd en veel plezier ermee.

1 like

Hij is prachtig, mooi man!!
Maarre, ik wist niet dat Citizen-Seiko een soort van 010-020 dingetje was…

1 like

ach dat is enkel maar gevoelsmatig voor mij :laughing:

2 likes

Een heel mooie bijzonderheid. Zal echt iets voor de verzamelaar worden van kwaliteit en zeldzame Seiko horloges.:ok_hand:

1 like

Werkelijk prachtig, van harte gefeliciteerd met deze schitterende aanwinst! :ok_hand:

1 like