Moet ik nog zeggen dat ik een citizen liefhebber ben? Nee toch?
Maar toch zag ik met glinsterende ogen af en toe zeer mooie seiko’s langskomen hier op het HF.
Zou ik het durven een seiko in de collectie toe te voegen? zéér lang over getwijfeld tot dat ik deze tegen kwam
Een CREDOR?.. maar dat is toch geen…… toch wel, hij zit in de seiko groep
Even wat Technische specificaties:
· Aandrijfsysteem: Veeraandrijving handmatig opwinden
· Kaliber nr.: 7R88
· Aantal juwelen: 30 juwelen
· Gangreserve: ongeveer 48 uur
· Magnetische weerstand: Ja
· Materiaal kast: roestvrij staal
· Materiaal band: Krokodillenband (donkerblauw)
· Glasmateriaal: Dubbel gebogen saffierglas (interne antireflectiecoating)
· Wijzerplaat: marineblauw, gangreservegravure
· Nauwkeurigheid: Gemiddeld maandelijks verschil ± 15 seconden (gelijk aan dagelijks verschil ± 1 seconde
· Afmetingen: L 46,8 mm B 39,3 mm T 9,9 mm
· Waterdicht: Waterdicht voor het dagelijks leven
· Gewicht: 73,0 gram
Nu was ik er toch niet meteen verslingerd aan en om deze toe te voegen aan mijn collectie was dat ook niet meteen, maar mezelf kennende bleef het niet bij eenmaal kijken maar wel véééééle malen kijken
Intussen maar surfen op het web om toch maar zoveel mogelijk te weten te komen over dit horloge, man wat een jacht weer
als klap op de vuurpijl kom ik hem ook nog eens te koop tegen op chrono24,… ding, ding, ding, ding, ding!!!
Nog altijd niet overtuigd, nog steeds die twijfel, waarom een Seiko?.. hé!!! het is geen Seiko, het is een CREDOR!!! ……
ok, het is een Seiko
Maar wat voor ééntje? Er staat wel Credor op de plaat, enkel aan de achterzijde staat een vermelding naar Seiko, dus het moet toch kunnen???
Dus, ja, we gaan er maar voor zeker?
Contact gezocht met de verkoper via chrono24, gegevens uitgewisseld, dan m’n geldbeugel razend kwaad gemaakt maar ja, ik ga ze niet meenemen naar het hiernamaals, dus saluu!!
Het is weer een weekje later en…. Ding dong daar staat ie, hij heeft m’n pakkie nu kan mijn dag niet meer stuk
een prachtige doos en omdoos
en daar is hij dan
even wat leuke foto’s met de (smart)phone
en wat close-up voor zover dit kan,
en nu maar genieten en veel kijken