NA - Een Seiko voor jouw buurman, collega, oom die NIETS om horloges geeft.

Gefeliciteerd! Ik vind 'm prachtig. Mooi van kleur, tikje fors qua diameter, maar verbazingwekkend goed afgewerkt voor het geld en lekker discreet sportief. :+1:

Ik weet niet wat je sluitertijd was, en of dat zo snel ging dat ie tijdens de klik toevallig roerloos tussen twee punten bevroor op de foto, maar iets doet mij vermoeden dat ik die uitspraak met een klein korreltje zout moet nemen.

Dat dondert eerlijk gezegd niet. Ik vind het geouweneel over dat “ten allen tijde exact op de indices slaan” helemaal niet zo interessant, omdat ik zelf al niet kan garanderen dat ik een exacte rechte kijkhoek op die wijzer heb. En bovendien… Een high beat uurwerk slaat 9 van de 10 slagen naast de indice, en zelfs dan is het maar de vraag of dat altijd kaarsrecht gebeurt op slag 10.

Samenvatting: Je hebt een mooi horloge gekocht. Quartz. In het allerslechtste geval +/- 0,5 sec p dag afwijking, maar vaak veel beter. Seiko lume, dus ook lekker afleesbaar. Scheet en een knikker. :slight_smile: En ook nog GADA.

3 likes

Zelfs het bandje ziet er fraai uit.
Klasse hoor :ok_hand:

1 like

Thx Chris.

Ik heb (volgens mijn vrouw als een idioot) een paar minuten op de wijzerplaat zitten staren. De secondewijzer raakt elke index.

Geen idee waarom die eerste foto zo was gelukt. Heb hem opnieuw gemaakt.

4 likes

Mooi ding hoor! Leuke kleur en prima afgewerkt. En dan voor die prijs; hoe doen ze het.

1 like

Heerlijke aanwinst :+1:

1 like

Lijkt me een prima horloge om zorgeloos te dragen. Ziet er keurig uit, doet wat het moet doen, en zal dat naar alle waarschijnlijkheid nog jaren en jaren blijven doen tegen de luttele tegenprestatie van af en toe een nieuw batterijtje. Ik zie geen downsides hier.

1 like

Je hebt de ultieme samenvatting gemaakt Ed @Phodebimos.
Chips, heb ik zoveel woorden voor nodig gehad…

1 like